BMW 1.16i mini test sürüşü izlenimlerim

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Selamlar, öncelikle iyi yönlerinden bahsedelim:
- Süspansiyon ve yönlendirme belirgin olarak daha iyi şu anda kullandığım 2010 motion'dan (arka amörtisörümün patlak olduğunu düşünürsek :p)
- Sessizlik konusunda da gayet iyi buldum.
- Hızlanma: sport modda kullandığım için gayet canlı hızlandı.
- Koltuk ne çok sert, ne de çok yumuşak. Ancak 6-7 km'lik kısıtlı sürüşte ne kadar konforlu olduğunu anlamak mümkün değil.
- Bagaj hacmi bir tık daha iyi, ama yeni kasa ceed'e göre 20 lt eksiği var. Bir artısı da ilk yardım kitini koyabileceğimiz solda bir bölmesi olması.
- Boyum 1.85, eğer koltuğun arkasını apaçi gibi yatırmazsam arka koltuğa oturduğumda rahat ettim ön koltuk benim boyuma göre ayarlı olduğu halde.
- Geri viteste görsel destekli park sensörü gayet iyi çalıştı park ederken ama direksiyon gereksiz sert geldi bana park hamlesi yaparken

Gelelim olumsuz noktalara:
- Bu kadar kısa bir sürüş ölçü olur mu bilemem ama bence şanzıman bir hayal kırıklığı: öncelikle arabanın turbosunun 1350 devirde devreye girdiğini belirteyim. Buna rağmen 10-20 km/s hızlarda gaza ilk bastığımda araba neredeyse sıfır tepki verdi ve bu en az 3 defa tekrarladı. Yanımdaki kuklaya (tabir için üzgünüm ama aracın vitesinin nasıl geçirileceği ve klimayı çalıştırmaktan başka hiç bir şeyden anlamayan bir yeni yetme vardı yanımda) sordum ama bir cevap alamadım. Zaten bayiden test sürüşüne çıktıktan sonra ilk hızlanmada ve iki u dönüşü sırasında bunu yaşadım.
- Bunun dışında maalesef geçişler de pek sarsıntısız değildi. Kullananlar söylesin: bu durum belki de test aracının bir arızasıydı ve genel bir şey değildi.
- Sinyal kolu: eminim bir püf noktası vardır ama bu ilk tıkta 3 defa yanıp sönme, ikinci tıkta sinyal verme işini beceremedim. Şöyle ki: Bizim araçlarda 3 kademe var ve sinyal kolunu alta veya üste hareket ettirmediğin durumda ortada sabit durabiliyor. Ama test aracında sol sinyal verip kolu yukarı kaldırınca durmasını boşuna bekledim çünkü bu sefer sağ sinyal vermeye başladı. O hareketsiz orta kademe yok ya da ben bulamadım. Dediğim gibi yanımdaki arkadaş da pek bir şeyden anlamıyordu.
- Arabada çift bölgeli otomatik klima ve bixenon far var ama usb girişi paraya tabi. Aux girişi kol dayamanın içinde; usb'ye baktık torpidoda falan ama yoktu.

Vites ve sinyal kolu yüzünden iç mekanda incelemek istediğim bir çok şeyi inceleyemedim.
Not verecek kadar da bir sürüşüm olmadı, o yüzden ancak kiralama tarzı uzun sürüşler sonrası notlandırma yapabilirim.
 

rayen

Super Moderator
Katılım
5 Eki 2011
Mesajlar
3,749
Tepkime puanı
832
Puanları
113
Ynt: BMW 1.16i mini test sürüşü izlenimlerim

Mutlu şimdi Bmw almıyor muyuz? :D
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Valla ben ev işini iptal edersem borçsuz harçsız alırım da hanım ne der? :)
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Ev isini iptal edip alirsan, sanki guzel seyler soylemeyecegi kesin...:D
 

berkural34

New member
Katılım
5 Nis 2012
Mesajlar
645
Tepkime puanı
85
Puanları
0
Yaş
31
116i joy edition , hem donanım olarak hem fiyat olarak gerçekten ideal bir araç. Gaz tepkimesi hakkında yaşadağınız sorun test aracıyla alakalı olabilir. Benim yakın arkadaşımda 116i var , hem performansı hem vites geçişleri oldukça iyiydi ayrıca istediğin gibi küçültme veya büyütmeye izin vermesi de güzel. Nerdeyse redline çizgisine kadar vites küçültmene izin veriyor. Ben uzun kullanmadım ama kullandığım zamanda oldukça keyif almıştım.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
enfes güzellikteki 8 ileri zf sanzımanı neden begenmedinizi anlamadım. test aracından oturu olabilir bir ihtimal.

bizdenkinde oyle sarsıntı falan yok az değil 8 ileri sallan sallan bir hal eder tam tersine az hissetriyor.

vites kolunun kullanımı cok basit hep ortada duruyor. herhangibi yerde park için p ye basmanız, d icin tusa basıp en arkaya kadar cekmeniz gerekir (hisserdiniz zaten 3 tık ) d'de iken sola cekerseniz sport moda geçer, sport moddada ileri yada geri ittiriseniz manuele geçirir. kapı acık olursa araç yürümez d yada r den kendini otomatikmen p ye atar.

sinyal koluda aynı hafif ittirseniz 3 yanar durur daha asa iterseniz devamlı yanar hafifce ters dokunmak lazm kapanması için alıskanlık gerektiyor :)

bmw nin sportiflik on planından dolayı oldum olası hep sert direksiyonları vardı hala vardar. sözde servotronic var ama yumusagı bile serttir :)

sport modu bir okadar atak eco proda bir okadar eşşektir harbiden gücünün yarısı gitmiş gibi olur arabada hakkınıda verir ama
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Dedim ya test aracından olabilir. Beni en çok rahatsız eden o kavşak dönüşlerindeki ölü gaz pedalı hissi oldu. Yanımdaki arkadaş da sağ olsun benden daha az şey biliyordu neredeyse tanıtmakla yükümlü olduğu araba hakkında.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Mutlu acaba eco modda mı kullanıyordun arabayı.. Çünkü spor modda gaz tepkileri güzel aracın. Hem test ettimiştim, hem de arkadaşım da var onun arabasını kullandım..

Eco modu gerçekten arabayı kırdırır.. :D
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
stajeri vermişler galiba yanınıza test sürüsüne onlarla cıkartıyolar genelde :)

buarada arac eco pro modda falanmıydı acaba dicemde sportta demişiniz cunku hiç ölü degildir gaz tepkileri
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Yok, özellikle baktım. Hep sport moddaydı.
 

fatihyıkılmaz

New member
Katılım
23 Ağu 2014
Mesajlar
27
Tepkime puanı
1
Puanları
0
Yaş
41
Benim de tahminim test aracından kaynaklandığı Rize Trabzon arası uzun yolda ve şehir içinde karma kullandım sport ta hızlanması olağanüstü çok hoşuma gitti ama eco modda atnı bildiğib eşşek? onu da tasarruf etmek için değerlendirme imkanı veriyor ben benzinlide karma 37 kuruşu gördüm ama ceed i aldıktan sonra o aracın konforundan eksiği olmadığını ve BMW ye para kazandırmanın boşuna olacağı kanaatindeyim


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Üst