Volvo S60 1.6D Powershift - 05/03/2014

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Volvo S60 1.6D Powershift - 05/03/2014

İş nedeniyle Gaziantep'e günü birlik gerçekleştirdiğimiz seyahat boyunca Avis'ten kiraladığımız Volvo S60 1.6D Powershift'i ayrıntılı olarak inceleme şansım oldu.

+'ları:
- Dış Tasarım. Aracın tasarımı bu segmentte farklılık arayanları kendine çekebilecek kadar farklı ve başarılı.
- Koltuklar. Koltukların oturma alanı, sırt kavraması ve konfor olarak çok beğendim. Arkanızda 200 km bıraksanız bile yormuyor. Çok başarılı.
- Direksiyon. Direksiyon simidinin tasarımını ve özellikle kalın yapısıyla ele oturmasını çok beğendim. Ayrıca tepkileride kalın yanaklı lastiklere rağmen çok başarılıydı. Ancak manevralarda BMW modellerini hatırlatırcasına sert.
- Havalandırma. Gerek klimanın soğutma gerekse de kaloriferin ısıtma özellikleri olsun çok başarılı. İstenilen iç mekan sıcaklığını saniyeler içinde ayarlayabiliyor.
- Donanım. Araç filo aracı olması dolayısıyle en düşük donanımla tercih edilmesine rağmen donanımı başarılıydı. Elektronik park freni, park sensörü, çift bölge klima, start-stop sistemi, anahtarsız çalıştırma gibi birçok donanım standart olarak geliyor.
- Yol tutuş. Aracı Antep'in boş yollarında bol bol limitlerde kullanma şansımız oldu ancak bu kullanım tarzında virajlarda bir kez bile tutunma kaybı yaşatmaması beni etkiledi. Ayrıca aracın yüksek sürat-düz gidiş kararlığı oldukça yüksek, gezinme yaşatmıyor.
- Tüketim. 4 kişi ve yarı dolu bagaj ile birlikte günün sonunda elde ettiğimiz 8,0 litrelik ortalama tüketim, bu sınıfta ve bu ağırlıkta (1635 kg) bir araca göre değerlendirildiğinde bana başarılı geldi.

-'leri:
- İç mekan. Aracın iç mekanı özellikle orta konsolu çok sade ve basit tasarlanmış. Rakiplerden BMW 3 serisi, Audi A4 ve Mercedes C serisinin iç mekanlarından sonra S60 ne yazıkki oldukça sönük kalıyor.
- Performans. Aracın 115 Bg gücündeki motoru kesinlikle yetersiz. Gerek ilk hızlanma gerekse de ara hızlanmalarda verdiği tepkiler ortalama bir kullanıcıyı bile sıkabilecek kadar yavaş. İsyan edip gazı kökleseniz bile sonuç değişmiyor, devir saati hızla yükseliyor ancak hızlanma kağnı hızıyla... 130 km'a hıza kadar ucu ucuna yeterli olan hızlanma isteği, bu süratten sonra iyice azalıyor.
- Powershift şanzıman. Ani kalkışlarda neredeyse 1 saniyeye yakın düşünme süresi geçiriyor, ara hızlanmalarda ise nispeten daha hızlı davranıyor ancak yine düşünüyor, düşünüyor, düşünüyor (Bu kadar neyi düşünüyorsa artık…). Ayrıca kimi zaman kavramayı bırakma olarakta sarsıntı yaşatıyor.
- İç mekan kalitesi. Aracın iç mekanında koltuk döşemeleri ve kapılarda ne kadar kaliteli malzeme kullanılmış ise orta konsolda da o kadar düşük kaliteli malzemeler kullanılmış. Orta konsolün üst siperliğinde kullanılan yumuşak plastik yerini klima kontrolleri ve ses sisteminin olduğu yerden itibaren sert plastiğe bırakıyor.
Havalandırma girişinin olduğu yer, vites konsolunun olduğu bölüm ve tüm orta konsolun alt bölümü elinizle biraz sert bastırınca çıtırdayan ve ses yapan ne yazıkki tam tabiriyle "dandik" plastikle üretilmiş. Haliyle Antep'in kimi bozuk yollarında ses yapıyor.

Sonuç: Böyle bir aracı alacak bütçeyi bir kullanıcı olarak ayırıyorsam ve 3 serisi veya A4 gibi rakipleri görmüşsem haliyle çok daha kaliteli bir iç mekanla karşılaşmak isterim. Hadi buna göz yumduk ve almaya karar verdik diyelim, o zaman bu araca biraz daha güçlü bir motor şart.
Motor kesinlikle sadece ekonomi isteyen müşteriler göz önüne alınarak bu araca yerleştirilmiş ancak açıkçası en sakin kullanıcının bile kimi zaman bir miktar performansa ihtiyacı olacağı düşünülürse (misal sollamalarda) ben kendim bu aracı tercihlerimin arasına sokmazdım.

Şahsi notum: 5/10
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ust paket olarak arkadasimda vardi, gecen sene 120.000 liraraya kiyip almisti, bende kullandim , fiyati disinda pek cok seyini begendim.
Powershift sanziman bana gore cok basarili, dsg'den cok daha hizli "dusunuyor" , ara hizlanmalari gayet iyi, kalkislarda gazi birden koklerseniz tereddut ediyor fakat yavas basarsaniz ( yumurtaya basar gibi derler ya ) cok iyi. Ayni sanziman benim mondeo 2.0 tdci - 163 bg aracimda var, ben cok memnumum :)
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Ust paket olarak arkadasimda vardi, gecen sene 120.000 liraraya kiyip almisti, bende kullandim , fiyati disinda pek cok seyini begendim.
Powershift sanziman bana gore cok basarili, dsg'den cok daha hizli "dusunuyor" , ara hizlanmalari gayet iyi, kalkislarda gazi birden koklerseniz tereddut ediyor fakat yavas basarsaniz ( yumurtaya basar gibi derler ya ) cok iyi. Ayni sanziman benim mondeo 2.0 tdci - 163 bg aracimda var, ben cok memnumum :)
O zaman şöyle yorumlayabiliriz, bu şanzıman sizin aracınız gibi güçlü araçlarda iyi iş çıkartıyor ancak 115 Bg'lik dizel gibi düşük güçlü motorlarda düşünmeye fazla mesai harcıyor :)
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Kismen evet :) siz tam otomatik sanzimana alisik oldugunu icin Honda dan sonra yavas gelebilir, fakat inanin ben esimin Ceed'ine bindigim zaman benzer duygular yasiyorum, ceed teki sanziman bana cok hantal geliyor :)
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
zaten V60 gibi bi arabayı alıcaksan 2000 motorlusunu alacaksın
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
zaten V60 gibi bi arabayı alıcaksan 2000 motorlusunu alacaksın
Ne yazık ki güzelim ülkemizdeki fahiş vergi politikaları nedeniyle 2000 motor ve üstü araçlara pek yanaşamadığımız için kasasına göre fındık kadar kalan bu motorlar ile idare ediyoruz.
 
Üst