Opel Astra Sedan 1.6 CDTI Sport Paket - 24/06/2014

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Opel Astra Sedan 1.6 CDTI Sport Paket - 24/06/2014

Çok yakın bir dostumun uzun süredir kullanmakta olduğu Astra 1.6 Turbo aracı sayesinde aşina olduğum modelin, Türkiye pazarına yeni giriş yapan 1.6 CDTI modelini geçen hafta ayrıntılı deneme şansı bulduk.
Hem cumartesi hem de sabahın erken saatleri olması sebebiyle uzun test parkuru ricamızı kırmayan Çekmeköy Gedizler bayisine teşekkürler.
Kullandığımız araç beyaz renk sport donanım paketli Astra Sedan idi.

+'ları:

- İç mekanın genişliği ve bagaj hacmi (460 lt) Türk tüketicisini özelliklede aileleri tatmin edecek kadar başarılı. Her ne kadar iç mekanın saran yapısı daha darmış izlenimi verse de bir Focus'tan inip Astra'ya binince aradaki farkı net olarak hissedebiliyorsunuz.
- İç mekanda kullanılan malzemelerin kalitesi son derece başarılı; yer yer sert plastiğe rastlasanız da hatasız işçilik sayesinde size kalite algısını başarıyla hissettiriyor.
Ayrıca HB kasada bir kaç araçta rasladığım tıkırtı sorunu bu test aracında yoktu. Makyaj operasyonu sırasında bir iyileştirme yapılmış olabilir.
- Şanzıman, 1.3 CDTI modelinin 5 vitesli şanzımanının aksine 6 ileri oranlı ve kullanımı oldukça rahat. Tadında kemikli geçişler sunması sürüş zevkini arttırıyor. Ayrıca debriyaj pedalıda oldukça yumuşak.
- Klimanın hızlı soğutma performansı özellikle İstanbul'da havanın bugünlerde 30 derecelere çıktığı göz önünde bulundurulursa son derece başarılıydı. (Isıtma performansını haliyle deneyemedik ancak dizel motor doğası gereği geç ısınacaktır.)
- Performans. Tamamen Opel'in geliştirdiği yeni motor ailesinin ürünü (1.3 gibi Fiat ürünü değil) olan 1.6 CDTI ünite oldukça canlı bir karakter sergiliyor. Gaz pedalına tepkisi hızlı ve net.
1500 devire kadar çoğu dizelde olduğu gibi sakin kalan motor bu devirden sonra iştahla hızlanıyor (Ancak 136 beygir hissettiriyor mu? Hayır).
- Sessizllik. Aracın belki en beğendiğim özelliği motor sesinin oldukça düşük olmasıydı. Sadece iç mekan değil, dışardanda oldukça düşük ses duyuluyor. Bu konuda kendi aracım Cee'd den daha sessiz bir araç görmemiştim ancak anlaşılan artık dişli bir rakibi var.
- Yürüyen aksam ve konfor. Aracın yürüyen aksamı orta sertlikte ayarlanmış ancak bunun konfora kaçan kısmı daha ağır basıyor. Açıkçası Türkiye gibi yamalı ve bozuk asfaltı bol olan bir ülkede bu tercih yerinde olmuş.
- Tüketim. Cumartesi sabahı yollar boş olduğu için aracı tüm zorlamalarımıza rağmen yol bilgisayarında görünen 7,3 litrelik tüketim, 1428 kilogramlık ağırlıktaki bir araca göre son derece başarılı. Sakin kullanım ile rahatlıkla bu tüketim 1-1.5 litre düşecektir.

-'leri:

- Direksiyon. Opel'in yeni jenerasyon modellerinde kullandığı direksiyon simidi bana hem tipsiz hem de büyük geliyor. Bu önemsiz ayrıntıyı göz ardı edip yola çıktığınızda ne yazık ki direksiyon yeteri kadar sertleşmiyor.
Aynı sertleşmeme yada yeteri kadar sertleşmeme arkadaşımın 1.6 Turbo aracında da olduğu için yapısı böyle diyerek geçiyorum.
- HB versiyonda karşılaşmadığım bir sorun dikkatimi çekti, sedan versiyon 120-130 'dan sonra gezinmeye başlıyor, bu gezinme ciddi oranda değil ancak sürekli direksiyondan ufak ufak düzeltme yapmanız gerekiyor.
- Aracın yüksek tasarlanmış omuz çizgisi ve yüksek bagaj hizası nedeniyle arka görüş açıları oldukça kısıtlı.
- Sadece manuel şanzıman ile sunuluyor. Umarım Opel bu kadar başarılı bir motoru otomatik vites ilede taçlandırır.

Sonuç: Son demlerini yaşayan Astra'nın J kodlu kasasına eklenen bu yeni motor seçeneği ile iddiasını daha da arttırdı. Makyaj operasyonu ve SIDI motor ailesinden sonra eklenen 1.6 CDTI ünite bu araca eldiven gibi oturmuş, tek eksiği otomatik şanzıman.

Şahsi notum: 7/10
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
forumda artık böyle paylaşımlar okuyabilmek çok güzel ellerine sağlık
 
Üst