Kia Cee'd II 1.6 CRDI Otm. Concept Plus - 14/12/2013

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Kia Cee'd 1.6 CRDI Otm. Concept Plus - 14/12/2013:

Daha önce belirttiğim gibi bir yıllık Honda Civic 1.6 Elegance Otm. kullanımı sonrası iki haftadır Kia Cee'd 1.6 CRDi Concept Plus Otm. araca sahibim. Aracım Sirius gri renk ve standardın haricinde sadece camlarda 1 numara koyulukta cam filmi var.
Özellikle bu aracın distribütörü olan Çelik Motor'un reklam ve sponsorluk gibi marka-model bilinirliğine yönelik stratejilere yeterli önemi vermemesi, bunun haricinde piyasada fazla bilinen bir model olmaması dolayısı ile bu aracı almayı düşünenlere yol gestermesi için kendi ayrıntılı izlenimlerimi paylaşmak isterim.

Tasarım: Tasarım beğeni meselesi olduğu için kimisi beğenebilir kimisi nefret edebilir ancak aracın tasarımı kendi sınıfı içinde hem iç mekan hem de dış tasarım olarak o kadar iddalı ki Audi'den transfer edilen tasarım şefi Peter Schreyer'in hakkını vermek lazım. Şu an tasarımdaki bu kalite sıçramasının olumlu geri dönüşlerini 3-4 sene içinde hem marka hem de kullanıcılar alacaktır. Bu bakımdan Kia'nın hem tasarım hem de kalite anlamındaki hamlesini 90'ların sonundaki VW'e benzetiyorum, özellikle o dönem piyasaya çıkan Passat IV ve Golf IV markanın bugünlere kadar ulaşan kalite algısında en önemli viraj olmuştur. (Tasarımda kalite farkını anlayamayan kişilere küçük segmentte yaklaşık aynı ölçülerde ki Tata Vista ve Mini Cooper'ı örnek gösterebiliriz.) Özetle tasarım beğenilir veya beğenilmez ancak tasarım kalitesinde Kia sınıf atlamıştır. 8/10

İşçilik-Malzeme Kalitesi: Aracın iç mekanın çoğu yerinde yumuşak ve kaliteli plastik kullanılırken aynı zamanda piyano siyahı kaplamalarla genel tasarım desteklenmiş. Ancak tüm piyano siyahı kullanılan araçlarda olduğu gibi bu bölümler parmak izi bırakıyor ve tozu gösteriyor. Kullanılan malzemeleri bir kenara bıraktığımızda neredeyse kusursuza yakın bir işçilikle kaşılaşıyoruz. Tüm parça aralıkları homojen, ses yapmıyor ve işçilik hatası olan bir parça bulunmuyor. Bu malzeme kalitesi ve işçilik konularında benim bugüne kadar kullandığım araçlar içerisinde bu araca kafa tutabilecek tek model A3 ve belki ite kaka Golf'tür. Bulabildiğim tek kusur, bu kadar kaliteli bir iç mekanda sanki Dacia'dan alınmış izlenimi ve kullanım hissi veren cam açma-kapama düğmeleridir. Umarım makyajla birlikte bu tuşları değiştirirler. 9/10

Ölçüler ve koltuklar: İç mekan ölçüleri özellikle ön tarafta oldukça bonkör. Gerek enlemesine diz açıklığı olsun, gerek omuz genişliği olsun gerekse de tavan yüksekliği olsun son derece başarılı. Arka kısım ise sınıf ortalamalarında. Eski aracım Civic, sedan bir araç olmasına rağmen özellikle arka kısmı Cee'd'e göre daha dardı. Koltuklar ise oldukça rahat, yapı olarak ne sert ne yumuşak ancak virajlarda iyi iş çıkartıyolar ve uzun kullanımlardan sonra yorgunluk hissi yaratmıyorlar ancak kaplamasında kullanılan kumaşı ben beğenmedim, poliester ağırlıklı gibi geldi ve Civic aracımdaki deri döşemeyi aramadım desem yalan olur. Bagaj hacmi sınıf ortalamalarında, 380 litre. 7/10

Donanım: Concept Plus donanım oldukça tatmin edici. Panaromik açılır tavan, 17" jant, lastik basınç sensörü, kapı aydınlatma paketi, bluetooth, hız sabitleme, uzaktan kumandadan kapanır aynalar ve aydınlatmalar, led gündüz farları, elektrikli koltuk bel desteği, viraj farları ve ESP gibi bir çok donanım standart. Ancak Civic'ten bu araca geçince Xenon farlar ve ön koltuk ısıtma gibi birçok donanımı aramadım desem yalan olur. Civic'te standart olan geri görüş kamerası ve arka kol dayama gibi özellikler ise Premium donanım ile birlikte alınabiliyor. Genele baktığımızda donanım açısından tatmin ediyor. 7/10

Konfor: Aracın koltuklarının ne kadar başarılı olduğundan bahsetmiştim. Koltukların haricinde klima yeterince hızlı iç mekanı soğutuyor ancak dizel motor doğası gereği geç ısındığı için kalorifer için aynı başarıdan söz etmek mümkün değil. Bunun haricinde müzik sistemi başarılı, ses ayarlarını doğru yaparsanız yeterince kaliteli bas ve tizleri yakalayabiliyorsunuz. Müzik sisteminin keyfini ise en çok sessiz iç mekan destekliyor. Gerek motor sesi olsun gerekse de rüzgar ve diğer dış sesler olsun aracın oldukça başarılı yalıtımı sayesinde müziğin veya yanınızda seyahat eden kişiyle sohbetin tadını çıkarabiliyorunuz. Misal bir önceki aracım Civic'in yeni kasasında bu konuda ciddi ilerleme olmasına rağmen Cee'd kadar sessiz bir iç mekanı yoktu. Cee'd sesli diyenlerin bir tur Civic veya Megane kullanmasını tavsiye ederim. Konfor konusunda aracın tek handikapı oldukça sert yapıda olan Hankook Ventus Prime 2 lastikler, ancak bu sorunu Michelin veya Nokian gibi yumuşak özellikli lastikler ile aşabiliyorsunuz. 8/10

Motor-performans-tüketim: 1.6 CRDi motorun en büyük artısı homojen dağıtılmış gücü. 128 Beygir ve 260 Nm tork son derece başarılı biçimde devirlere dağılmış. İlk kalkışlarda otomatik vites ve tork konvertörünün etkisiyle 128 beygiri hissedemiyormuşunuz gibi gelse de araç özellikle 2-3 ve 4 üncü viteslerde ani güç taleplerinize çok güçlü tepkiler veriyor. Bu bakımdan aracın ara hızlanmaları ve genel hissettirdiği performansı çok başarılı. Tüketim konusu ise evet yüksek ama neye göre yüksek? Bu konuda birçok kullanıcı ne yazık ki yanılgı içinde. Benim İstanbul şehir içi karma tüketimimde araç 7,1 litre tüketti. Bu değer 1400 kiloyu aşkın bir ağırlık, 128 beygir 260 Nm torkuluk bir güce üstelikte sorunsuz bir tam otomatik şanzımana göre yüksek değil, aksine başarılı bir değerdir. Keza Jetta 1.6 TDI DSG veya Fluence 1.5 DCi EDC modellerini benimle aynı güzergahta kullanıpta 6,5-7,0 litre ortalamasının altını gören neredeyse yoktur. Uzun yolda ise ben 5,4 gibi bir ortalamayı görebildim. 8/10

Şanzıman: Aracın sahip olduğu 6 ileri vitesli, direksiyondan (halk arasında tabiriyle F1 vites) ve orta konsoldan manuel müdahele edilebilir otomatik şanzımanı otomatik moddayken çok başarılı. Geçişleri zamanında, son derece hızlı yapıyor ve akıcılığı kesinlikle kesintiye uğratmıyor. Ancak manuel modda devirli kullanımda vites yükseltme komutunu yaklaşık 1 saniye geç işleme alıyor. Bu konuda Civic'in şanzımanı piyasadaki en iyi şanzımanmış, bunu Cee'd sayesinde bir kez daha görmüş oldum. Bu manuel moddaki gecikme handikapının dışında belirttiğim gibi şanzıman çok başarılı. Ayrıca bir dönem moda olmuş ancak yavaş yavaş bazı üreticilerin vageçmeye başladığı (Opel, Peugeot vs..) tek veya çift kavramalı salak robotize şanzımanlara göre ısınma, kilitlenme, mekatronik tokatronik zokatronik arızaları ve debriyaj masrafı çıkarmacağını bilmek sürücünün içini rahatlatıyor. 8/10

Distribütör-Garanti: Bildiğiniz gibi Kia araçlarının Türkiye distribütörü Anadolu Grubu Çelik Motor. Bu kadar güçlü bir gruba bağlı olan Çelik Motor'un açıkçası Kia konusundaki stratejisi çok başarısız. Kimi lokasyonlarda kapanan bayiler sonucu iyice azalmış bayi sayısı, gerek reklam gerekse de sponsorluklar olarak çok cılız kalmaları ne yazık ki Türkiye'de Kia'nın hele ki son dönemde bu kadar iddialı araçlar çıkarmaya başlamışken başarısını baltalamaktadır. Sen kalkıpta Renault, VW veya Opel gibi zaten satışları yıllardır tavanda seyreden ve kullanıcıları kemikleşmiş bir markanın distribütörü olursun o zaman bu vurdum duymazlığı anlarım da şu an Kia'nın Türkiye'de mevcut konumu nedeniyle aksine tutundurma politikası gereği daha çok müşteriye ihtiyacın varken nasıl bu kadar arka planda kalmayı tercih edersin, aklım almıyor. Bunun haricinde reklamlarda farklı lanse edilse de aracın gerçek garantisi 2 yıl, devamında takiben 3 yıllık eklenen garanti aracın neredeyse hiç bir hayati parçasını kapsamıyor. Turbo, enjektörler, şanzıman gibi önemli parçalar garanti dışında bırakılırken torpido kapağı, arka cam rezistansı gibi kolay kolay bozulmayacak parçalara garanti vererek sadece kendilerini akıllı sanmaları aslında bu aracı almamam için başlı başına bir sebepti. Yurtdışında ise Kia 7 yıl tam kapsamlı garanti veriyor. 5/10

Özetle araç son derece başarılı hatta en çok öne çıkan özelliği olan üretim kalitesi ve sürüş kalitesi olarak sınıf liderliğine kadar oynayabilecek bir araç. Umarım Türkiye pazarında hakettiği değeri bulur (Geçen ayki ODD verilerine göre sadece 377 adet satılmış).

Şahsi notum: 8/10
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Ayrıca Cee'd hakkında bilinmesi gerekenler:

1- Cee'd lerde tıpkı Focus gibi tam bağımsız arka süspansiyon bulunur.
2- Motor yağı olarak 5-30 dizel partikül filtreli araçlar için olan yağdan 5,3 litre gerekir (Castrol 5-30 FST veya Mobil 5-30 ESP).
3- Ön konsol tarafından ince tıkırtı benzeri ses gelirse ilk tavandaki gözlük kabına bakılmalıdır, içinde özellikle metal gözlük varsa ve kaldırılırsa sesin kesildiği görülecektir.
4- Cee'd dizel otomatik modellerinde yeni nesil tork konvertörlü ZF üretimi 6 ileri şanzıman, benzinli otomatik modellerinde 6 ileri çift kavrama robotize şanzıman bulunur.
5- Cee'd lerde ön arka lastik hava basınç değeri 32 PSI olmalıdır.
6- Katalog'da yer almamasına rağmen kapı ayna altlarında ışık pakedi, uzaktan kumandalı merkezi kilide bağlı otomatik açılıp kapanan aynalar, viraj farları, elektrikli bel destek ayarı gibi donanımlar standarttır.
7- Bakım aralığı 15.000 km'dir.
8- Cee'd lerin ilk bakım öncesi yüksek gibi görünen tüketimi ilk 5.000 km sonrasında düşmekte, 15.000 bakımından sonra ise esas dizelin ekonomik keyfini çıkartmaktadır.
9- Comfort ve Concept donanımlarda 205/55-16", Concept Plus ve Premium donanımlarda 225/45-17" ölçüsünde lastikler bulunur (Değiştirmek isteyenler için).
10- Cee'd EuroNcap testlerinden 5 yıldız ile ayrılmıştır. Kaynak: Kia Cee'd | Euro NCAP - For safer cars crash test safety rating
11- Cee'd, Hyundai i30 ile aynı yumurta ikizidir.
 

deadgarden

New member
Katılım
22 May 2013
Mesajlar
532
Tepkime puanı
108
Puanları
0
Yaş
36
Paylaşımınız ve emeğiniz için teşekürler. çok beğendim:)
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Puanlamaya pek katılmasamda , detaylı değerlendirme ve ince dokunuşları beğendim :)
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Puanlamaya pek katılmasamda , detaylı değerlendirme ve ince dokunuşları beğendim :)
Sonuçta bunlar subjektif değerlendirmeler :) Çeşitlilik olması açısından sizin puanlarınızı da öğrenmek isterim.
 

inimicus

New member
Katılım
1 Haz 2011
Mesajlar
875
Tepkime puanı
142
Puanları
0
Yaş
49
Konum
Ankara
Başından beri tüm testleri okudum. Emeğinize sağlık. Yalnız dikkatimi çekti: bir tek ceed için yol tutuş - direksiyon sistemi konusunda yorum yapmamışsınız. Sanırım unuttunuz. Focus ve Civic'e göre durum nedir? Otomobil dergilerinde yıllardan beri okuduğum ama düzeltilemeyen hafif kusur olarak süspansiyon ve direksiyonun yönlendirme hissinden bahsediliyor. Yeni kasayı bilmem ama bendeki aracın süspansiyonundan ben memnun değilim bu arada.
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Güzel yazı olmuş teşekürler öncelikle

@inimicus kullanım karakterine göre kimisi seviyor kimiside hoşnut değil aracın direksiyonundan tarzla alakalı heralde.

(kasa farklı olsada ikizimiz i30u test ettiler otopark.com da i30 icinde aynısını solediler 4 test edenden kimisi begendi kimisi sevmedi)

bende memnunum diyebilirim direksiyon hareketler hislerini belli ediyor kayıcaksa-kopucaksa yansıtıyor bunu

eski kasa i30 umdada boyledi ceed'dede böyle tatlı sert süspansiyon vardı alıştım artık :).cukura vs'ye biraz hızlı girerseniz tam sindirmeye biliyor sadece
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Başından beri tüm testleri okudum. Emeğinize sağlık. Yalnız dikkatimi çekti: bir tek ceed için yol tutuş - direksiyon sistemi konusunda yorum yapmamışsınız. Sanırım unuttunuz. Focus ve Civic'e göre durum nedir? Otomobil dergilerinde yıllardan beri okuduğum ama düzeltilemeyen hafif kusur olarak süspansiyon ve direksiyonun yönlendirme hissinden bahsediliyor. Yeni kasayı bilmem ama bendeki aracın süspansiyonundan ben memnun değilim bu arada.
Haklısınız bunun için ayrı bölüm açmam gerekirken atlamışım; Cee'd'in yol tutuşu sınıfı için de çok başarılı. Düzlüklerde çoğu rakibi 120-130 km/s gibi hızlarda gezinmeye başlarken Cee'd 170-180 km/s hızlarda bile kafadan gezinmiyor. Ayrıca virajlarda ve hafif bozuk zeminli yüzeylerde tam bağımsız arka süspansiyon sayesinde yola çok iyi tutunuyor. Focus ve Civic ile karşılaştırırsak benim yorumum Focus>Cee'd>Civic şeklinde olur.

Direksiyon konusu ise bana göre kötü bir sisteme sahip ancak bu göreceli bir kötü taraf. Konfor seven kişiler için çok başarılı ancak benim gibi hisli direksiyon tepkileri bekleyen sürücüler için başarılı değil. Tabi burda tanımları karıştırmamak lazım. Hisli direksiyon ve direkt (net) direksiyon farklı kavramlar. Bir direksiyon yoldaki tüm verileri direksiyona yansıtabiliyorsa; bozuk zemin, virajda kopmanın başladığı an vs. gibi hisleri sürücüye hissettirebiliyorsa bu hisli direksiyondur. Diğer taraftan bir direksiyon sistemi verilen komutlara (yaklaşık 60-70 km/s hızda) milimetrik uyabiliyorsa ve aynı tepkiye net olarak geri bildirim yapıyorsa bu direkt (net) direksiyondur. Tanımları netleştirdikten sonra benim görüşüm, Cee'd'in direksiyonu net anca hissizdir.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Ses konusuna pek katılmıyorum bana göre pek de sessiz bi araç değil. yol sesini epey alıyor içeri. belki lastik değiştirince bir miktar azalır ama yine de yalıtımı iyi değil bu konuda
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Ses konusuna pek katılmıyorum bana göre pek de sessiz bi araç değil. yol sesini epey alıyor içeri. belki lastik değiştirince bir miktar azalır ama yine de yalıtımı iyi değil bu konuda
Yol sesi aslında rakiplerinden çokta farklı değil, Focus veya Golf'te kullanma şansım oldu ve benim gördüğüm Cee'd lastiklerini Michelin Primacy3, Good Year EGP veya Nokian'ın lastikleriyle değiştirildiğinde sessizlik kafa kafaya geliyor. Ancak Hankook lastiklerle özellikle pürüzlü asfaltta ses var, bunu kimse inkar edemez.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Puanlama dediğiniz gibi göreceli bir durum ancak yazdıklarınızın çok büyük bir kısmına katılıyorum.Hatta şu ana kadar araç hakkındaki tüm fikirlerimi bir araya toplayacak yazı toparlayacak olsam %90 bu şekilde olurdu,elinize emeğinize sağlık.Özellikle sorunsuz olan şanzıman konusunda defalarca yazdım,kullanıcının içini rahatlatan,geçişleri stabil ve sorunsuz olan güzel bir şanzuman.Onca araç kullandım ve insanların genel yanılgısı otomatik araçlar arasında yakıt konusunda dağlar kadar fark olduğu kanısı var bu kesinlikle yanlış.Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi birçoğumuzun ihtiyacı olacak kadar az hızlı olması veya 1lt az yakıyor diye sorunlu ve kararsız bir şanzıman kullanmaya değmez.Dediğiniz gibi Ceed,Golf ile Audi arasına sıkışmış güzel bir model.Golften daha iyi Audi ile karşılaştırılabilir.Burda eksik kalacağı belirgin tek nokta Audinin kullanmış olduğu Stronic şanzıman gerçekten sorunsuz ve güzel bir sistem.


Distribütörü zaten konuşmaya gerek yok,her ne kadar sıkıntı yaşamasamda sorun yaşayan ve şikayetçi olan birçok insanın olması zaten kuşku yaratmaya yetmekte.


Araç onca kullandığım araçtan çok daha ferah.Yaklaşık 189 boyum ile önde oldukça rahat ve arka koltukta fazlasıyla yeterli diz mesafesi ile yükseklik birçok araçta yakalayamadığım bir rahatlık.
Performans konusunda ben tatmin oldum ama dediğiniz gibi 1,2 3. Viteslerde biraz daha atak olmasını alt devirlerin biraz daha kendini belli etmesini beklediğim için ufak bir yazılım ile sorunsuz şekilde konuyu hallettim ve şu anda fişek gibi.Sadece şehiriçi sizinde vermiş olduğunuz rakamları yakmaktayım. 6,9-7,4lt arası değişiyor,uzun yolda 5,1lt'ye kadar düşebildim ancak sıkıntı bastığı için biraz bastım ortalama 5,6lt gibi yolu tamamladım.


Neticede arkama dönüp baktığımda kullandığım onlarca araçtan sonra,her türlü incelemede ve testte gözümü veya gönlümü arkada bırakmayan bir araç hiç pişman değilim.


Paylaştığınız izlenimleriniz için ayrıca teşekkürler.Kazasız belasız güzel günlerde kullanalım araçlarımızı.
 

ERGIN

New member
Katılım
7 Eyl 2014
Mesajlar
209
Tepkime puanı
76
Puanları
0
Puanlama dediğiniz gibi göreceli bir durum ancak yazdıklarınızın çok büyük bir kısmına katılıyorum.Hatta şu ana kadar araç hakkındaki tüm fikirlerimi bir araya toplayacak yazı toparlayacak olsam %90 bu şekilde olurdu,elinize emeğinize sağlık.Özellikle sorunsuz olan şanzıman konusunda defalarca yazdım,kullanıcının içini rahatlatan,geçişleri stabil ve sorunsuz olan güzel bir şanzuman.Onca araç kullandım ve insanların genel yanılgısı otomatik araçlar arasında yakıt konusunda dağlar kadar fark olduğu kanısı var bu kesinlikle yanlış.Daha önceki yazılarımda da belirttiğim gibi birçoğumuzun ihtiyacı olacak kadar az hızlı olması veya 1lt az yakıyor diye sorunlu ve kararsız bir şanzıman kullanmaya değmez.Dediğiniz gibi Ceed,Golf ile Audi arasına sıkışmış güzel bir model.Golften daha iyi Audi ile karşılaştırılabilir.Burda eksik kalacağı belirgin tek nokta Audinin kullanmış olduğu Stronic şanzıman gerçekten sorunsuz ve güzel bir sistem.


Distribütörü zaten konuşmaya gerek yok,her ne kadar sıkıntı yaşamasamda sorun yaşayan ve şikayetçi olan birçok insanın olması zaten kuşku yaratmaya yetmekte.


Araç onca kullandığım araçtan çok daha ferah.Yaklaşık 189 boyum ile önde oldukça rahat ve arka koltukta fazlasıyla yeterli diz mesafesi ile yükseklik birçok araçta yakalayamadığım bir rahatlık.
Performans konusunda ben tatmin oldum ama dediğiniz gibi 1,2 3. Viteslerde biraz daha atak olmasını alt devirlerin biraz daha kendini belli etmesini beklediğim için ufak bir yazılım ile sorunsuz şekilde konuyu hallettim ve şu anda fişek gibi.Sadece şehiriçi sizinde vermiş olduğunuz rakamları yakmaktayım. 6,9-7,4lt arası değişiyor,uzun yolda 5,1lt'ye kadar düşebildim ancak sıkıntı bastığı için biraz bastım ortalama 5,6lt gibi yolu tamamladım.


Neticede arkama dönüp baktığımda kullandığım onlarca araçtan sonra,her türlü incelemede ve testte gözümü veya gönlümü arkada bırakmayan bir araç hiç pişman değilim.


Paylaştığınız izlenimleriniz için ayrıca teşekkürler.Kazasız belasız güzel günlerde kullanalım araçlarımızı.
Benim paylaştığım izlenimlerimin üzerine bu kadar güzel tamamladığınız için esas ben teşekkür ederim :)
 
Üst