Chip thuning nedir?

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
CHİP TUNİNG (obd tuning) NEDİR ?


Motor modifikasyonunun en önemli ve etkili halkası Chip Tuningtir. Bu modifiye yönteminde motorun beyni olan ve motorun çalışma sistemini yöneten ECU yani Electronic Control Unit’in (OTOMOBİLİN BEYNİ ) çalışma zamanlarına müdahale edilir. Bu müdahale ile silindire giden benzin/hava oranından çevrilecek devir sayısına kadar her özellik değiştirilebilir.
Chip tuning enjeksiyon sistemine sahip benzinli araçlar ile elektronik sistemli turbo dizel motorlara uygulanan ateşleme sistemiyle ilgili bir düzenlemedir. ECU (Elektronik Kontrol) ünitesindeki chip üzerinde yapılan değişiklik ile tork artışı sağlayarak daha fazla güç ve performans üretilmesi işlemine chip tuning denmektedir.
Chip tuning dışarıdan bakıldığında araç üzerinde hiçbir farklı görünüm oluşturmayan, sadece aracın performasını artırmaya yönelik bir uygulama olduğundan araç sürücüsü dışında kimsenin farkedemeyeceği bir sistemdir, tabii şimdi modifiye denince insanın aklına parlak jantlar, rüzgarlıklar, xenon farlar vb. görsel uygulamalar geliyor ama aslında gerçek modifiye her zaman için aracın gücüne ve hızına olumlu etki eden uygulamalardır, bu nedenle chip tuning temel modifiye uygulamaları arasında ilk sıralarda yer almaktadır.

Motor Töleransı


Otomobilin yarı iletkenlerden oluşan elektronik beyni değişik iklim koşullarında bile motora zarar gelmesini engelleyebilecek ve yeterli performansı sağlayabilecek şekilde çalışmasını sağlamakla görevlidir. Beyin kalitesiz yakıtla, kavurucu sıcaklarda ya da hava basıncının azaldığı dağlık bölgelerde motorun zarar görmeden çalışması için gerekli emirleri verir. Eğer otomobilinizi tolerans gerektiren bu gibi durumlarda kullanmıyorsanız chip tuningi gönül rahatlığıyla yaptırabilirsiniz. Böylece motoru değişken koşullarda korumak için bırakılan toleransları geri alabilir ve motorunuzu güçlendirebilirsiniz.

Her otomobile chip tuning uygulanır mı?


Öncelikle chip tuning uygulanacak otomobilin motoru ve elektrik sistemlerinin kontrol edilebilmesi gerekiyor. Eski nesil karbüratörlü mekanik motorlarda yeniden programlanabilecek bir chip bulunmadığından chip tuning işlemi gerçekleştirilemiyor. Atmosferik benzinli motorlarda chip tuningle elde edilen güç miktarı 4-6 HP’yi geçemiyor. Atmosferik eski nesil dizel motorlardaysa hiç bir kazanç elde edilemediğinden chip tuning yapılmıyor. Benzinli turbo motorlardaysa ciddi anlamda güç kazancı yaşanıyor. Elektronik bir program sayesinde turbo basıncı, benzin miktarı, ateşleme ve devir kesicide oynamalar yapılabiliyor. Bunun sonucunda yüzde 35'lere varan oldukça hissedilir bir performans artışı sağlanıyor. Aynı şekilde turbo dizel motorlarda da aynı oranlarda güç artışı yaşanıyor.

Chip tuningin firmalarının müşteriye anlattıkları :

* Bir araç üretilirken, aracın hangi ülkede,ne tür hava veya yol şartlarında kullanılacağı elbette bilinemez. Motora tam performansın verilmemesinin nedenlerinden biride budur.
* Aynı zamanda üreticiler aracın bakımlarının zamanında yapılıp yapılmayacağı elbette bilmezler,bunun içinde araç tamamen bakımsız kaldığında,eksik bakım yapıldığında veya araca kalitesiz yakıt alındığında dahi güvenliği tehlikeye sokmamak için motorun tam gücü kullanıcıya yansıtılmaz.
* Aynı hacimli motorlardan farklı güç elde ediliyor olması. Örneğein 1,5 Dci renault motoru aynı blok olamasına rağmen 65,75,80,85,90,105 Hp olarak çıkması. Bunlar yazılımla yapılıyormuş. (Blok haricinde herşeyin farklı olduğundan bahseden olmaz halbuki )
*İşte bu gibi nedenlerle mühendisler hem güvenliği had safhada tutmak,hem satış politikaları gereği ,hem daha az CO2 salınımı gibi sebepler için aracı maksimum güç üretecek seviyede satışa çıkartmıyorlar. Hatta bazı servisler bu işi kendileri yapıyorlar. Bu iş zararlı olsa onlarda yapmazlardı.

Chip Tuning zararları varmı ?


* Otomobil üreticilerinde görevli Mühendisler, aracı tasarlarken tüm parçaları bir bütün olarak ve senkronize edilmiş vaziyette düşünmeleri gerekiyor. Örneğin 100 beygir güç ve 180 km/s son hız yapan bir aracı düşünelim. Aracın lastikleri dahil güvenlik sistemleride dahil birçok aksam belli toleranslar göz önüne alınarak seçiliyor. Güç artışı yapılacak araçta bunlar iyi hesaplanmalıdır.
* Bir aracın mekanik aksamı ne kadar iyi olursa olsun, yakıt püskürtme ve buji ateşleme zamanlaması, yakıt hava karışımı, bu karışımın hangi devirlerde ne kadar olacağı, subop zamanlaması, abs, esp, asr vs. güvenlikle alakalı kontroller herşey aracın beyni ile kontrol edilir. OBD-Tuning direk orijinal programa müdahale olduğundan ve motor kontrol programı devre dışı kaldığından dolayı motor hasarları meydana gelebilir. Bu şekilde tune edilmiş bir araç hata kodlarını yanlış üretip tamir edilemez bir hale gelebilir. Herhangi bir sorun durumunda kendiniz müdahale edemezsiniz, işlemi yapan kişiye gitmeniz gerekir.
* Çok beğendiğiniz ve severek aldığınız aracınızı, üretici firma tarafından milyon dolarlık cihazlarla, arge çalışmaları ile çeşitli testlerden ve süreçlerden geçerek hazırlanan yazılımı bırakıp, bir firmada çalışan "x" kişinin sözüm ona tecrübelerine emanet ediyorsunuz. Halbuki bu iş ciddi deneyler isteyen bir iş değilmidir ?
* Hani bir laf vardır, vermeden almak Allah'a mahsustur diye. Aracınıza yazılım attırıyorsunuz ve herşey yolunda diyorsunuz. Ancak bir taraftan farkında olmadan birşeyden feragat ediyor olabilirsiniz. Belki motor ömrü kısalacak, belkide aracın fabrika verilerine göre üretilen mekanik ve elektronik parçalar zamanından önce bozulacak. Ön takım, lastikler, şanzuman, elektronik kontrol sistemleri vs. Bu masraflar göz önüne alınmalıdır.
* Yazılım yapılan araç motorları, çalışma töleranlarını biteceğinden, yani maksimum güç ile çalışacağından dolayı fabrikanın önerdiği bakım aralığından çok daha önce bakımlarını yapmalı, değişmesi gereken parçalarıda değiştirmelidirler. Örneğin 15.000 km. aralığı yerine 7.500 km de bir yağ değişimi yapılması gerekir. Buda ek bir bakım maliyeti getirir.
* Motorun yakıt basıncı olmasada püskürtme miktarı artıyor ve paralel olarak turbo basıncıda yükseliyor ama bu yükselme oranı komponentlerin kaldıramıyacağı seviyelerde değil deniyor. Artan tork, aktarma organlarına biraz daha fazla yük binmesine sebep oluyor, debriyajı eskisinden daha dikkatli kullanmak gerekicek, virajlı dönüşlerde gaza asılıp akslara aşırı yük bindirmekten kaçınılması gerekiyor.
* Chip tuningin en büyük tehlikesi sıcak bir havada düşük kaliteli yakıtla ve araç tam yüklüyken tam gaz seyredildiğinde motorun yanma riski olarak belirtilebilir. Yeterince iyi olmayan chip tuning yazılımı soğutma suyunda meydana gelebilecek aşırı ısınmayı algılayamayabilir ve silindir kapak contasının yanmasına neden olabilir.
* Benzinli turbo ya da turbo dizel motorlarda daha güçlü intercooler ve yağ soğutucularının kullanılmasına dikkat edilmelidir.
* Limitlerin dışında yapılan yazılımlarda, ayarsız güç yüzünden birden hızlanan yağ pompası, yağ basıncını birden yükseltir. Yağ basıncı yükselince yağ filtresi contası dayanamayıp parçalanır ve yağ kanalları tıkanır ve motor yatak sarar.
* Bazı otomobillerin işletim sistemleri dışarıdan her türlü müdahaleye karşı korumalıdır. Bu nedenle bu modellerin işletim sistemini yeniden programlamak imkansızdır. Böyle modelleri de işletim sisteminin chipi sökülerek yerine programlanmış hazır chipler takılabilir. Böylece sistemin koruması aşılmış ve modifikasyon gerçekleşmiş olur.

Özet;


Aracına chip tuning yaptıranlar veya yaptırmayı düşünenler, öncelikli bu iş için refaransı güçlü bir firmayı seçmelisiniz. Yukarıdaki bilgiler dahilinde ne kadar riskli bir iş yaptırdığınızın bilincinde olmalısınız. Okuduğum araştırdığım kadarıyla % 20 lik bir artıştan fazlası risk oranınıda paralelinde büyütmektedir. Belki ilk kullanıcılarda bir risk teşkil etmeyecektir ama sonraki yıllarda sorun çıkartmayacağını kimse garanti edemez. Bunun için yapılmış bir deney test bulamadım.
Aracın bakımları, araç üreticisinin tavsiye ettiği oranlardan çok daha önce yapılmalı, amacını aşan kullanımlardan uzak durulmalıdır.
En önemliside firma tarafından müşteriye verilen ömür boyu yazılım garantisinin haricinde, yazılımcı firma, yapılan hizmetten cayma hakkı imkanı tanımasıdır. Yazılım yapan firma, İlk bir hafta veya on gün içinde yapılan hizmetten memnun kalınmaması durumunda para iadesi hakkının olması, kullanıcıya daha fazla güven verecektir. Hatta bazı durumlarda ilk bir ay içinde iptal edilirse paranın yarısını iade edilmesi gibi durumlar şart koşulmalıdır. Bu durum yazılımcı firmayıda olası fazladan oluşacak iş gücüne mani olur.

Kaynak : Bu bilgiler çeşitli internet sitelerinden derlenerek toplanmıştır.
Hazırlayan : Salih Yıldız
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Aracınıza chip/yazılım yaptırmayan biri olarak bu konuda gösterdiğiniz çabaları taktirdle karşılıyorum , Bilgiler icin tesekkurler , cogu bildigimiz seyler. Fakat kısmen eksik ve sadece işin bazı boyutlarının ortaya koyuyor , el atmış olduğunuz konu çok derin ve farklı boyutlara sahip. Buna rağmen bu forumda dolaylı bilgiler dışında pek bir şey yazılmış çizilmedi, sebebi de çoğu aracın garantide olmasından, sahiplerinin olası sorunlarda deşifre olmak istememesindendir. :) şimdi birçok arkadaş yazıp çizecek , fakat işin özünde şu vardır, bu iş bireysel risktir, daha önce de söyledıim, "yiyorsa" yapılır, öncesinde ki ve sonrasındaki masrafları bireyseldir kimseyi bağlamaz :) yakıtım düşer mantığıyla zaten bu işe yaklaşılmaz

Bu forumda adı geçen Paşaoğlu yazılım firması Ceed konusunda en başarılı firmalardan biridir, tavsiye olunur , zaten zamanında ilk ceede e yazılımı yapan firmaydı, 2009 da ceed Cool larda 90bg den 115 bg yükseltmeyi servis aracılıgıyla garantili bir şeklide yapıyorlardı , bu işi Çelik motorun kendi servisi olan Anadolu Kia da yaptıracaktım, 500 Euro isteyince vazgeçtim :) bir kaç sene sonra çok daha uygun fiyata başka bir aracıma paşaoğlu nun kendisinde işlem yaptırdım.

Velhasıl, keşke Türkiyede de volvoya yazılım yapan polarıs, wag grubuna yazılım yapan abt gibi anahtar teslim full garantili hizmet sunan Tuning firmaları olsa veya bu işi yapan Türk firmaları o seviyeye gelse. Ben bundan yanayım .
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
[MENTION=11]amorusso[/MENTION]

Yorumun icin tsk. Daha onceki bir konuda yazmistim okudunmu bilmiyorum. Arge teknisyeniyim ve isim yazilim testleri. Bu konuya merakimda hem buradan, hemde benimde yazilim yaptirmak istememden kaynaklaniyor. Tabi mevcut aracima en az bir sene daha binecegime karar verirsem.
Benim yazilim yaptiranlara veya yaptirmak isteyenleri etkilemeye calismak gibi bir arzum yok. Tek istegim forumda boyle bir konu olsun ve bu konuda hicbir fikri olmayanlar okusun. Yazilim yaptiranlarin riski kendisini baglar baglamasinada, soyle bir dusunecek olursak kendinden sonraki kullaniciyida baglar. Bu isin sonucunda ah almakta vardir ve emin olun cok kotu bir durum.
Simdi kisa bir ornek vereyim. Camasir makinesi motorlarimida farkli bir fabrikada biz uretiyoruz. Ayni motor farkli tahrik gruplarinda kullaniliyor. 1200 rpm makinede var. 1600 rpm makinede var. Her iki makinedede ayni motor var. Sadece yazilimlari farkli. Araba motoru gibide degil yani. Peki ne fark varda biri dusuk biri yuksek devir diye sorarsaniz, fark makinenin govde sac kalinligindan tutunda, plastik kazanin malzeme kalitesi ve kayis kalinligi vs. Kaldiki en ufak bir yazilim degisikliginde hizlandirilmis omur testlerinden tutun butun guvenlik testleri yapilir ve o sekilde devreye alinir.
Biz bu tarz elestirileri bu tarz endiseleri yasamaliyizki firmalrda kendini gelistirsin, insanlar bilinclensin.
Dediginiz gibi testleri yapilmis guvenilirligi ispaylanmis olsa zaten bunlari konusuyor olmazdik.
Saglicakla.
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Katiliyorum. Ben de ucak motoru teknisyeniyim. V2500 model ucak motorlari 24000,27000,30000 ve 33000 libre thrust üretecek sekilde ECU dan ayarlanabiliyor. Motor ayni motor değişen hiçbisey yok. Lakin bakima gelen 24bin ve 33binlik motorlari karşilaştirinca aşinma konusunda daglar kadar fark var. 24bin librede calisan motor türbin bladeleri ve yanma odasi halen iyi durumdayken 33bin libre gücle calisan motor resmen erime duruma gelmis oluyor. Sonucta ucak firmasi bu motorla daha fazla yük ve yolcu taşiyarak artan bakim maliyetini tolere ediyor. Ben uzun vadede zararli buluyorum. Maddi durumu iyi olan yada 1-2 yil biner satarim diyen biri yaptirabilir. Ama uzun yillar kullanmayi düsünen biri icin tavsiye etmiyorum bende. Daha fazla güç=daha fazla isi=daha fazla asinma
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Ayrica burda bahsedilen konu yazilimin ne olup olmadigi. Yoksa şu firma yada bu firma değil. Ama ne zaman yazilimdan bahsedilse paşaoglu adina savunma yapilmasina anlam veremiyorum. Kimse su firma kötü demiyor ki. Ayrica bana göre yazilim firmasi programda kisiye özel degisiklik yapan degil bizzat o programi hazirlayandir. Tam olarak dogru örnek olur mu bilmiyorum ama bilgisayara windows yükleyip programlari kuran bilgisayarci cocuk degildir yazilimci, bizzat o programlari yazan firmalar ve microsoftun kendisidir yazilimci. Götür bi tuning firmasina bi gün içinde atsin sana yazilimi. Halbuki üretim aşamasinda aylarca süren testler sonucunda hazirlaniyor yazilim
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
Güzel yazı derlesmiş yazmıssın tebrikler.

Türkler olarak çok hoş yerlerdeyiz sektör olarak çokiyi işler ypaıyoruz. ozellikle yazılım ve modifiye yurt dısına gidenler(arac hazırlamak ayar için giden) veya gelen cok araç var gurur verici 1-2 ornekle süsliyim

turuncu olan bahreyn esmotor Emre Levent'in yanında meşhur egzozcu(soldaki) İskender ustamızın nacizene ellerinde hazırlanmış güclendirilmiştir Dünya rekoru kırdılar(400 metre tiptronic 911 dunya rekorunu 9.09saniye) :)






2- diğeri daha yeni oldu kasım sonunda meşhur imrenerek videolarını izlediğim Unlim500+ e katılan ilk türk ekibi :) oda porshe sadece yazılım ve 1-2 basit işlemle yol lastikleri ve 600 hp olarak gitti sınıfının birincisi oldu geldi gururla , aventador huracan 1000hp+ mustang neleri devirdi

sahbinin yazısı

Mustanglı adamı ben 3 defa gectım murat 2 defa en sonunda boostumu actı ne yaptıysa 4uncu vıtsete bıle yanladı uctu gıttı hastaneye goturuyolardı adamı araba pert... 1100 hp mıs ama ben bısey anlamadım valla
rs7 ıle klasık drag yaptık 840 hp teker verıyomus 400 metrede gectık bırazda sansımız yaver gıttı kaldırmadı sanırım aventadoru bır kerw 400 metrde gectım bı kere gecıldım huracan ın suresıyle aynı sureyı yaptık oda 720 hp cıvarıymıs cat delete map caı ams 7 gtr ı gectım 400 metrede 2 boy kadar bı tane tt ye gecıldık 10.2 yurudu bır suru subaru evo gectım ıyı degıllderı sanırım bızım burdakı sarı evo ıle alakaları yok... M6 yı 4 defa falan gectım en sonunda yandı gtr lar vardı bırı cok kou gectı benı ama altechno 1800+ mıs koyarlar yenıden vıdeoları ızlerız hep beraber 32 defa launc 4 defa normal kalkıs yapmısıö sımdı confor moduna aldım eve dogru donuyorum... Onumde 1470 km lık yol var soruyorum sadece meraktan hangı araba bu ezıyete dayanır ? Iste ısın guzellıgıde burda benzını koy devam et...
Ekli dosyayı görüntüle 2034

detaylar resimler rakipler kabaca : Unlim 500+ Destination Greece '14
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
Ayrica burda bahsedilen konu yazilimin ne olup olmadigi. Yoksa şu firma yada bu firma değil. Ama ne zaman yazilimdan bahsedilse paşaoglu adina savunma yapilmasina anlam veremiyorum. Kimse su firma kötü demiyor ki. Ayrica bana göre yazilim firmasi programda kisiye özel degisiklik yapan degil bizzat o programi hazirlayandir. Tam olarak dogru örnek olur mu bilmiyorum ama bilgisayara windows yükleyip programlari kuran bilgisayarci cocuk degildir yazilimci, bizzat o programlari yazan firmalar ve microsoftun kendisidir yazilimci. Götür bi tuning firmasina bi gün içinde atsin sana yazilimi. Halbuki üretim aşamasinda aylarca süren testler sonucunda hazirlaniyor yazilim

Satırları ve satıraralarını okumak önemli , Pasaoğluna verilen örnek şu bağlamda : firma Çelik motor için Çelik motor Servisi'nde garanti kapsamında yazılım hizmeti vermiştir, örnek bu yüzden . Ayrıca örneğini verdiğim polestar ve abt firmalarını da araştırın niye aynı yerde bahsettiğimi anlarsınız .
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
[MENTION=11]amorusso[/MENTION]

Yorumun icin tsk. Daha onceki bir konuda yazmistim okudunmu bilmiyorum. Arge teknisyeniyim ve isim yazilim testleri. Bu konuya merakimda hem buradan, hemde benimde yazilim yaptirmak istememden kaynaklaniyor. Tabi mevcut aracima en az bir sene daha binecegime karar verirsem.
Benim yazilim yaptiranlara veya yaptirmak isteyenleri etkilemeye calismak gibi bir arzum yok. Tek istegim forumda boyle bir konu olsun ve bu konuda hicbir fikri olmayanlar okusun. Yazilim yaptiranlarin riski kendisini baglar baglamasinada, soyle bir dusunecek olursak kendinden sonraki kullaniciyida baglar. Bu isin sonucunda ah almakta vardir ve emin olun cok kotu bir durum.
Simdi kisa bir ornek vereyim. Camasir makinesi motorlarimida farkli bir fabrikada biz uretiyoruz. Ayni motor farkli tahrik gruplarinda kullaniliyor. 1200 rpm makinede var. 1600 rpm makinede var. Her iki makinedede ayni motor var. Sadece yazilimlari farkli. Araba motoru gibide degil yani. Peki ne fark varda biri dusuk biri yuksek devir diye sorarsaniz, fark makinenin govde sac kalinligindan tutunda, plastik kazanin malzeme kalitesi ve kayis kalinligi vs. Kaldiki en ufak bir yazilim degisikliginde hizlandirilmis omur testlerinden tutun butun guvenlik testleri yapilir ve o sekilde devreye alinir.
Biz bu tarz elestirileri bu tarz endiseleri yasamaliyizki firmalrda kendini gelistirsin, insanlar bilinclensin.
Dediginiz gibi testleri yapilmis guvenilirligi ispaylanmis olsa zaten bunlari konusuyor olmazdik.
Saglicakla.
Yazılımın ciddi bir modifiye ile desteklenmesinden yanayım, ve bunu diğer
markalarda da olduğu gibi servislerde garantili yapılmasını sağlanması lazım. Mercedes, BMW , Wag gruplarında bu işler mümkün . Kia da olacağını zannetmiyorum :)

Ilin etik yanı ayrı bir konu, saygı duyuyorum.

Siz yine de bir deneyin , paşaoğlunda birkaç günlük deneme yazılımı yapıyorlar :)

Saygılar,
 

dellobaltino

New member
Katılım
23 Tem 2013
Mesajlar
361
Tepkime puanı
52
Puanları
0
Yaş
44
Ben servis onayina inanmiyorum. Zira bicok kisi servisin önerdigi necvox multimediayi taktirdi ama hic de memnun kalmadi. Yazilimda servis onayi varsa bu garanti bakimindan önemli bir arti. Arabasinin daha güçlü olmasini kim istemez ki ama canimizi emanet ediyoruz. Orjinal yazilim bilimsel ve bircok testten geçirilerek hazirlaniyor. Yerine koyacagimiz yazilimin da o güveni vermesi ve firmaninda daha kurumsal olmasi gerekiyor
 

MuSTaNG

New member
Katılım
6 Ocak 2012
Mesajlar
200
Tepkime puanı
57
Puanları
0
Yaş
36
Konum
Erenköy
Konunun dışında kaliyim dedim ama yok olmuyo şimdi öncelikle abt firması yıllardır vag grubuna garantili olarak hizmet vermiyor çünkü zamanında çok sorun çıktı ayrıca sürekli bmw ve mercedes'lede kontakt halindeyiz hatta geçen gün arkadaşıma 116d aldık istanbul'daki bütün bmw'lere üşenmedik gittik, atıyorum en dip fiyatı hepsi 85.600 verdi ve izmite kadar aradık tanıdık soktuk araya 85.500 yapmadı hiç birisi yani bu kadar ciddi firma alma arabayı gerekirse diyo bu kadar eminler kendilerinden de ben olsam almazdım ama arkadaşım aldı :D Bmw'ye yazılım yapıyomusunuz diye sorduk yapmıyoruz tabii ki dışarda yaptırırsanızda burda anlarız ve garantiniz direk iptal olur dediler.. Ayrıca paşaoğlu abartmasınada gerçekten artık gelemiyorum ilk paşaoğlu konusu açıldığında berkay(kıdemli üyemiz sevgili moderatörümüz:p) arkadaşımız "Gitmeyin etmeyin böyle sorunlarım oldu bunları gözardı ederek gidicekseniz gidin yüzde yüz sorunsuz diye bişey yok" diye forumu uyardığı zaman forumdan ihraç edildi demek ki birileri rahatsız oldu o zaman ben bu işe birileri para kazanıyo gözüyle bakarım ve kimseyede yazılım için bu firmayı önermem
 

amorusso

New member
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
1,769
Tepkime puanı
89
Puanları
0
Yaş
2023
Konum
istanbul
madem yaziyorsununz, bizde cevap yazalim , sanirim eksik yazdim ABT ve POLESTAR ornegi Turkiye icin gecerli DEGIL.
Bunun birebir uygulamasi yurtdisinda mevcut. Polestar yazilim icin Volvo servisine gidiyorsun 1000 Euro veriyorusun
D3 motorlu 2.5 dizel 163 bg'lige D5 2.5 dizel 215 bg yazilimi yukluyorlar. 2 yil da garanti veriyorlar. Bunu kendim yaptirdim.

ABT - Vag grubuna sadece yazilim degil modfiye hizmeti veriyor, garantiyi de kendisi veriyor .
Q7 lere her turlu yazilim, fren, suspanisyon icin bayiliyorsun parayi, ama kafan rahat ediyor.

Turkiye'de BMW de 520D lerde serviste yazilim yapiliyor, intercooler da degisiyor,
1000-1500 Euro civari bir para aliyorlardi, arkadasim yaptirdi, 184 BG de 200 BG'e cikardi.

Temennimiz ABT ve POLESTAR orneginin yayginlasmasi, ki buna yakin hicbir firma yok :)

Pasaogluna gelince, Berkayin yasadigi sorunlari biliyorum, zamaninda dile getirdi , ama konuyu banlamislardi.
Niye ve nasil banlandigi, ayri bir konu , orayi hortlatmak istemiyorum, Berkay kendisi yazar.
Pasaoglu ornegi CEED icin distributor isbilirgi ve CEED de tecrube icin verildi, denemek isteyen kensi parasiyla,
kendi riskiyle dener :)
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
nasıl bmw M departmanı varsa , mercedes = amg, volvo = polestar, fiat = abarth, mini =john cooper gibi senelerdi kanıtlanmış firmalar var bunlar resmi modiyife departmanlarıdır

zaten bunlar resmi olarakta bayiden bu sekilde satın alabiliyorsunuz (Tr'de olsun olmasın oraya girmiyorm). kendi sattıgı seye tabiki garanti verir. ve dikkat edin aracın logolarıyla oynatmazlar

ama bunların yanına bmw ac-schnitzer, mercedes lorinser brabus vs., volvo heico da gibi firmalar hakkıyla bastan asagı yapıldıgında içinde dısında motorda marka logosu bulunmazsınız hep kendi logosunu basarlar üstlerine.

-m performans 2.0d motorlara yapıyor evet uygulama garanti kapsamında atıyorm 500 tllik yazılıma 1500 alıyorlar :) ki yaptıkları sırf yazılım degil intercooler 1-2 parca daha var 200küsür beygir yapıyorlar.

simdi baglayacak olursam kocaa brabus hamman lorinser gibi firmalar senelerdir yaptıklarına ragmen garanti dahilinde giremiyorsa.Türk olmasıda sart degil herhangibi birinin cıkıp boyle boyle garanti altında yaparım ben size demesi biraz zor.ki zaten bir firması var baska seye niye ihtiyac duysun

yazılım yapan X firma Kendi kisiel yapan garanti versin derseniz o hepsinden zor.suistimale acık milletimiz arabanın üstüne tükürük gelse motoru bozuldu diye basına ususucek nasısa garanti diye sirket aracı muamemelsi yapcak falan filan
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Konu takibim de... :) haberiniz olsun... ;)
 

berkan1981

New member
Katılım
10 May 2013
Mesajlar
898
Tepkime puanı
168
Puanları
0
Yaş
42
Konum
istanbul
Ynt: Chip thuning nedir?

Isteyen yaptirir o riski goz önüne alir isteyen yaptirmaz ne diyelim artik :D:D:D

sabır ve zaman herşeyin ilacıdır !!!
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Arkadaslar;
Benim konuyu acmamdaki sebep isteyen yaptirir isteyen yaptirmaz degil, zaten bu gercegi kimse degistiremez.
Burada amac bu yazi altinda yazilimin + ve - lerini konusmak vede yazilim yaptiripta bir ariza ile karsilasanlari ve cozumlerini tespit etmek.
Yoksa adam aracina 2000 tl maliyetle tup takiyor. Onunda riski oldukca fazla. Tup yuzunden bulunamayan arizalarla binlerce tl harcayan varki biride benim. O baska mesele.

Ben ceedclup formunda yazilindan dolayi sikinti yasayan iki kisi okudum. Degisik forumlarda ise birkac kisi. Bizim ceed kullanicilari olarak sikinti yasayan arkadaslar varsa durumunu yazabilirmi?
Yoksa demekki artilar agir basiyor.
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Yazilim bir riskmidir evet risktir...

Yazilim yaptiripta sorun yasayan var mi evet var, ama sprun yasayan sayisi yasamayan sayisindan cok daha az...

Yazilim yaptirma da oncelikli secim, yazilimi yapacak kisidir.. O kisiyi ve firmayi cok iyi arastirmak, onun yaptigi araclari takip etmek lazim..

Beni bilen bilir, ben yazilim yapilmasi taraftariyim, ben o riski alanlardanim..

Yazilimi yaptirinca araca cok daha iyi bakmak lazim.. Yagi erken degistireceksin vs..

Yazilimin eksiler:

- belirli kurallara uymazsan turboyu eline alirsin. Nedir o kurallar, motor isinmadan basmak, motoru stop etmeden once beklememek.. Sok hizda uzun sure arac kullanmak.. Bu tarz durumlarda turboyu patlatabilirsiniz, birde dusuk devir yuksek vites ile araci cok zorlayarak kullanmak... ama butun bu soyoediklerim yazilimsiz aracta da basiniza gelebilir.. Turbo araclarda belli kurallara uymalisiniz..

- euro 5 motorlarda dpf dolabilir.. Bunun olmasini engellemek icin ara sira yuksek devirde araci kullanarak temizlik islemi yapilabilir..

- aracin kendini korumaya almasi.. İste bu en buyuk risktir.. Ancak boyle bir olay ancak yazilim kotu ise basiniza gelir.. Yazilim iyi ayarlanmis ise arac kendini korumaya almaz..

Benim aklima gelenler bunlar...

Artilari ise aractan aldiginiz zevkin fazlalasmasi, ayni kullanim tarzlarinda yakit ekonomisi gibi artilari var..

Bence yazilim tupten daha az zararli..
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
[MENTION=164]can[/MENTION]
Peki motor korumaya alınca tekrar bir yazılımla düzeliyor mu? Koruma derken ne demek istediniz?
Bu tarz sorunla karşılaşan oldu mu?
 

c@n

Super Moderator
Katılım
15 May 2011
Mesajlar
9,293
Tepkime puanı
515
Puanları
0
Yaş
46
Konum
Kadıköy
Korumadan cikarmak icin arabayi kapayip aciyorsun o kadar.. Yazilimdaki bazi degerler ile oynanmasi lazim.. Yazilim tekrardan atilip denenneli..

Korumaya aliyot derken, motor kesiyor, motor calisiyor ama gaz tepkisi sifira iniyor vs vs.. Dedigim gibi motoru stop edip tekrardan calistirmak lazim..
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Hımm... ona peugeot 307 den alışkınım. Ne zaman vites 4 e geçmeyim diye bağırmaya başladığında ( şanzuman korumaya alıyor) çek kenara kontağı kapat aç düzeliyordu. :D

Korumadan cikarmak icin arabayi kapayip aciyorsun o kadar.. Yazilimdaki bazi degerler ile oynanmasi lazim.. Yazilim tekrardan atilip denenneli..

Korumaya aliyot derken, motor kesiyor, motor calisiyor ama gaz tepkisi sifira iniyor vs vs.. Dedigim gibi motoru stop edip tekrardan calistirmak lazim..
 
Üst