Bindigin aracin marka anlami

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Kia:

Kore'nin 2. büyük ortomobil firması Kia'nın ismi, "Asya'dan doğan" anlamına geliyor
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Salih markanın anlamı güzel ama Ceed modelinin anlamı daha güzel.

Community of Europe and European Design Avrupa ve Avrupa Tasarım Topluluğu :cool:
 

Berkan

New member
Katılım
18 Kas 2013
Mesajlar
1,517
Tepkime puanı
268
Puanları
0
Yaş
37
+ :cool:

Kia'nın adı bile, bu Uzakdoğu ülkesinin amacını açıklamaya yetiyor. Çünkü Kia, Kore dilinde "Doğu'nun yükseliği" anlamında kullanılıyor. Firmanın kurucusu Chul Ho Kim tarafından 1952 yılında
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Mitsubıshi : Üç elmas
Mercedes : Şirketin kurucularının kızının ismi
Mazda : Beyaz bir kartal la adı özdeşleşen Zerdüştlerin Mazdası
Hyundai : Çağdaş Modern
Shang yong : İkiz ejder
Kia : "Asya'dan doğan" anlamına geliyor.
Subaru : aurus takım yıldızının Japonca'daki isminden alır.
Dacia : Romanya'nın en büyük otomobil firması Dacia, aynı zamanda Romanya'nın antik zamanlardaki ismidir.
Skoda : Adını kurucusu Emil von Škoda'dan alır. Aynı zamanda Çekçe'de 'hasarlı' anlamına geliyor.
Wolkvagen : Almanca "Halk arabası" anlamına gelir.
Audi : Audi kelimesi Latince "Duydum, işittim" anlamına gelir.
Aston martin : Kurucularından biri olan Lionel Martin'in ürettiği yarış otomobillerini Aston tepesinde denemesiyle alır.
Bmw : BMW'nin açılımı Bayerische Motor Werke (Bavyera Motor Fabrikası)'dır.
Saab : Svenska Aeroplan AktieBolage (İsveç Uçak Anonim Şirketi)'dir
Fiat : Fabbrica Italiana Automobili Torino (Torino İtalyan Otomobil Fabrikası)'dır.
Volvo : latince "dönüyor" anlamına gelir.
Ford : İlk seri üretim otomobil olan Ford, adını Henry Ford'dan alır.
Opel : İsmini, kurucusu Adam Opel'den almıştır.
Honda : Şirket ismini kurucusu Soichiro Honda'dan alır.
Porshe : Volkswagen'in Kaplumbağa modelini tasarlayan mühendis Ferdinand Porsche'nin oğlu Ferry Porsche tarafından kurulmuştur.
Renault : Kurucuları Louis Renault, Marcel Renault, Fernand Renault kardeşlerden almıştır.
Pegueot : İlk kahve değirmeni ve bisiklet markası olarak kurulan şirket, adını kurucusu Emille Peugeot'tan aldı.
Toyota : Şirket ismini kurucusu Kiichiro Toyoda'dan alır. Daha sonra marka geliştiricileri, Toyoda'yı Toyota haline çevirmişlerdir.
Citroen : Şirket ismini kurucusu olan ünlü Fransız sanayici André-Gustave Citroën'den alır.
Land Rover : İflas eden İngiliz Rover şirketi'nin Tata'ya sattığı arazi aracı markası. Rover "Gezici" anlamına gelir.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Hepsi güzel ama 1 tanesi sıkıntılı o da Skoda :):):):) Resmen alma aracı der gibi.
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Korece türkçe çeviride aşmamalı diye çıktı ama sıkıldım araştırmaktan bulamadım.
Avrupa tasarım topluluğu nedir? Daha öncede ceed vardı Bana biraz saçma geldi. Araştırmak lazım yinede ama..

Salih markanın anlamı güzel ama Ceed modelinin anlamı daha güzel.

Community of Europe and European Design Avrupa ve Avrupa Tasarım Topluluğu :cool:
 

slhyldz

New member
Katılım
29 Haz 2014
Mesajlar
1,308
Tepkime puanı
211
Puanları
0
Konum
pendik
Kia'nın avrupalısı CEED


Verilen bilgiye göre, Kia tarihinde bir dönüm noktası ve marka için yeni bir dönemin başlangıcı olarak kabul edilen Cee'd, Avrupalı müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere Avrupa'da tasarlanarak Slovakya'nın Zilina kentinde bulunan fabrikada üretildi.
Avrupa'da markanın C sınıfındaki en güçlü modeli olma iddiasıyla yola çıkan Cee'd, Türkiye'de 1,6 lt. CRDi 90 ps ve 1,6 lt. CRDi 115 ps olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satışa sunuldu.
3 ve 5 kapı olarak 2 farklı gövde tipine sahip olan Cee'd, Cool ve Motion adıyla 2 farklı donanım paketi ile Türk tüketicilerle buluşacak.
cee'd pek çok yönüyle Kia tarihinde bir dönüm noktası ve marka için yeni bir dönemin başlangıcı olarak kabul edilmektedir. Avrupalı müşterilerin ihtiyaçlarını karşılamak üzere Avrupa'da tasarlanmış, Avrupa'da üretilen ve Avrupa'da pazarlanan cee'd, donanım, aksesuar, güvenlik ekipmanları konularında en yüksek mühendislik standartları ile donatılmış, böylece marka için bir devrim niteliği kazanmıştır.
cee'd, Slovakya'nın Zilina kentinde bulunan ve Kia'nın Avrupa'da kurmuş olduğu ilk üretim tesisinde yılda 150,000 adet üretilmektedir.
Kia cee'd Avrupa'da markanın C segmentindeki en güçlü iddialı modeli olma iddiasıyla yola çıkmıştır. 8 farklı Avrupa ülkesinde "Yılın Otomobili" ödülüne layık görülen Kia cee'd ayrıca, 9 Avrupa ülkesinde bağımsız otomotiv gazetecileri tarafından gerçekleştirilen toplam 32 karşılaştırma testinde sıfındaki tüm rakiplerini geride bırakarak 1. gelmeyi başarmıştır.
Türkiye'de 08 Mayıs tarihinde gerçekleştirilen lansmanın ardından cee'd, ülkemizde 1.6 lt. CRDi 90 ps ve 1.6 lt. CRDi 115 ps olmak üzere iki farklı motor seçeneği ile satışa sunuldu. 3 ve 5 kapı olarak 2 farklı gövde tipine sahip olan cee'd, Cool ve Motion adıyla 2 farklı donanım paketi ile Türk tüketicilerle buluşuyor.
KIA marka binek otomobil ve hafif ticari araç modellerinin, Türkiye pazarındaki distribütörü olarak faaliyet gösteren Çelik Motor tarafından ülkemize ithal edilen Kia cee'd, 5 yıl ya da 150,000 km. özel garanti onarım güvencesi ile Türkiye yollarında kullanıcısına güvenle eşlik edecek. Anadolu Grubu'nun en köklü kuruluşlarından olan Çelik Motor, ayrıca cee'd modelini çok özel lansman fiyatı ile satışa çıkarma kararı aldı. Cool donanım paketi ile donatılmış Kia cee'd 1.6 lt. CRDi 90 ps, 5,000 YTL özel lansman indirimi ile 31,790 YTL fiyat etiketiyle satışa sunuluyor.
5 Yıldızlı Tasarım
Güçlü hatlar ve dinamik görünüm ile fark yaratan cee'd
cee'd, Avrupa'da C segmenti gereksinimlerine ve Avrupalı tüketicilerin zevklerine uygunolarak geliştirilmiştir.
cee'd, uyumlu biçimde akan çizgileri, mücevher hassasiyetinde ayrıntıları ve güçlü duruşu ile "sert ama akıcı" bir görünüme sahiptir. cee'd, Kia'nın gelecekteki tasarım anlayışının izlerini yansıtan bir tasarıma sahiptir.
Russelsheim, Almanya'da bulunan Kia Ar&Ge Merkezi, ED programı Şef Tasarımcısı Miklos Kovacs "cee'd, çekici, akıllıca detaylandırılmış ve hassas biçimde yapılandırılmış bir otomobil yapma isteğimizin yansımasıdır" şeklinde görüşlerini açıklamaktadır.
cee'd'in dış tasarımına bakıldığında, ana akış çizgisi burun spoyleri altından ve ön panjur etrafından, kaputun üstüne geçer ve A-direğinin üzerine çıkar, tavan-rayı boyunca ilerler ve C direği altına, arka lambalara ve tampona doğru uzanarak tüm otomobili sarar.
Birinci sınıf rüzgar tünelinde çalışılan aerodinamik
cee'd, Kore'de Namyang Ar&Ge Merkezinde bulunan tam-boyutlu aero-akustik rüzgar tünelinde geliştirilmiştir. 4,235 mm uzunluğundaki beş-kapılı cee'd, çok üstün sürtünme ve kaldırma katsayılarına sahiptir. Aerodinamik sürtünme değeri Cd 0.33 düzeyinde bulunurken, kaldırma katsayısı değeri (Cl 0.01) sınıfındaki en iyi sonuçtur.
Kia'nın aerodinamik uzmanları dört noktaya özel önem göstermiştir. Bunlar sırasıyla, otomobili 10 mm alçaltarak sürtünmeyi azaltmak (sürüş kalitesine zarar vermeden), aracın altında daha iyi bir hava akışı elde etmek (arka aks arkasına bir tabla yerleştirilerek), burun etrafındaki akışı düzenlemek (tam-genişlikte bir tampon dudağının ilavesi ile) ve her bir lastiğin ön kısmına deflektörlerin konulması ile lastikleri terk eden hava akışını yönlendirmek olarak açıklanabilir.
5 Yıldızlı Konfor
Müşteri duyularına hitap eden tasarım
Kia cee'd, kabin içi stili, kullanımı, kalitesi ve yerleşimi ve işçiliği ile markanın "power to surprise" sloganını Avrupa kamuoyuna tam olarak yansıtacak şekilde en yüksek standartlar kullanılarak dizayn edilmiş ve geliştirilmiştir.
cee'd ön kapı menteşeleri üç ayrı 'mandala'sahiptir - Kia'nın yeni C-segment otomobilinde bulunan en önemli tasarım özelliklerinden birisi olarak en son konumda ön ve arka tarafa kolay girişi temin etmek ve arkada sınıfında en iyi bacak mesafesini sunmak üzere ekstra geniş 70 derece açılabilir.
Kia cee'd'in dış kısmını karakterize eden modern, açık tasarım teması kabin içine de yansımaktadır.
İstenmeyen yansımaları önlemek ve kabin içi ferahlığı artırmak amacıyla daha açık renk; farklılığın altını çizmek için daha koyu renkli üst yüzey ve daha açık renkli alt yüzey kullanım politikası izlenmiştir.
Sürücü odaklı kokpit ve kumandalar
C segmenti çoğunlukla ailere hitap eden bir segment olsa da, cee'd sürücüsü kalın, üç-kollu direksiyon simidi, dar eğimli sportif üç kadranlı gösterge paneli ve sürücüye doğru eğimli orta panel ile 'kompakt ve sportif'kokpit hissinin keyfini yaşamaktadır.
Tüm kumandalar sürücü tarafından kolayca ulaşılabilecek şekilde ergonomik olarak tasarlanmış ve üst düzey bir görünüm sağlanmıştır. Tüm kumandaların nasıl kullanıldığına özel dikkat sarf edilerek en küçük bir düğmenin bile kolayca kullanılabilmesine ve tatminkar bir kalite sunmasına çalışılmıştır.
"Yüzer" tasarımlı orta panel
Göz alıcı orta panel, kabin içi tasarımın önemli bir görsel özelliğidir. Sürücünün yanında 'durduğu'izlenimini verecek şekilde tasarlanan panelde donanımlar mantıklı, yatay katmanlar halinde bilgi merkezi Siemens tarafından sağlanan ve bir dizi küçük düğmeyi (merkezi kilit ve dörtlü flaşör) ve ısıtma/havalandırma kumandalarının üzerinde bulunan RDS müzik sisteminin üst kısmında olacak şekilde düzenlenmiştir. Alışılanın aksine, orta konsolda iki yerine dört adet hava girişi mevcuttur.
Orta konsol aşağıda doğru uzanarak eşya bölmesini (USB ve AUX iPod'ae* bağlantıları), vites kolu ve el freni kolunu, ikiz bardak tutucu ve üzerinde kol dayaması bulunan büyük kapasiteli bir bölmeye sahip taban konsolu ile birleşir.
Beş kişi için ferah iç hacim
cee'd ön koltukları tırtıllı döner kumanda ile yatırılabilir koltuk arkalıklarına sahiptir. Bu çok ayarlı koltuklar her büyüklükte sürücü ve yolcuyu rahat ettirebilecek seviyede destek sağlayan geniş minder ve arkalıklara sahiptir. Johnson & Controls tarafından sağlanan ayarlanabilir bel desteği sürücü ve yolcu koltuklarında bulunmaktadır.
Tüm cee'd modellerinde 60/40 yatırılabilir arka koltuk minderi ve arkalığına sahiptir. Bagaj alanını artırmak için, minderler öne doğru yatırılarak ve arkalıklar düz olarak katlanarak bagaj tabanı ile aynı seviyeye getirilir. Koltuklar katlandığında ayrılabilir arka kafalıkları saklama yuvaları minderlerin alt tarafında sunulmaktadır.
Beş koltuğun tamamında manuel olarak ayarlanabilir kafalıklar ve üç-noktalı emniyet kemerleri standart olarak sunulmaktadır.
Kişiler ve bagaj için daha fazla hacim
Uzun dingil açıklığı ve yeterli gövde genişliğini sayesinde cee'd, bulunduğu segmentte oldukça iyi bir kabin hacmi sunar. Kabin uzunluğu, ön cam dibinden arka lamba tabanına kadar 1880 mm ile sınıfında en iyi değere sahipken, kafa, bacak ve omuz mesafesi en geniş rakiplerine eşdeğer veya onlardan üstündür.
cee'd, koltuk sırasına göre aşağıdaki mesafeleri sunar:
Ön Arka
Kafa mesafesi 1020 mm 980 mm
Bacak mesafesi 1105 mm 900 mm
Omuz mesafesi 1410 mm 1385 mm
Arka koltukların arkasında, akıllı tasarım sayesinde geniş ve pratik biçimli bir bagaj bölmesi sunulmaktadır. Arka koltuklar dik halde iken, bagaj hacmi 340 litre (VDA ölçüm metodu) olup, maksimum ölçüler 820 mm (taban uzunluğu), 1,040 mm (taban genişliği) ve 558 mm'dir (eşya rafına yüksekliği). Arka koltuklar katlanmış halde, bagaj kapasitesi 1300 litreye ulaşır.
5 Yıldızlı Kalite ve Sağlamlık
"Sınıfında öncü" NVH (Gürültü-Titreşim-Sertlik) performansı
Kia'nın Russelsheim'da bulunan Ar&Ge merkezinde bulunan mühendislik ekipleri, bu sınıfta gürültü, titreşim ve sertlik (NVH) konularında ciddi iyileşme sağlayan bir otomobil yaratma amacına yönelmişlerdir.
cee'd, araç üzerinde yapılan çok sayıda yenilik sayesinde, segmentinde yer alan en rekabetçi araçların NVH seviyelerine ulaşmakta veya geçmektedir.
Kore'de bulunan Kia Ar&Ge Merkezi, Kıdemli Mühendisi Jun-Moo Her, "Daha yüksek burulma (torsiyonel) ve eğilme (esneme) rijitliği sayesinde, cee'd gövde kabuğu distorsiyona karşı daha büyük bir dirence sahiptir ve bu sayede çok daha güçlü bir yapı elde edilmektedir." şeklinde görüşlerini bildirmektedir.
Yeni gövde kabuğu, Kia tasarımcılarına NVH konusunda ciddi azalma sağlayan mükemmel bir alt yapı vermekte, bunun yanında daha yüksek yolcu kaza koruması sağlamakta ve tam bağımsız süspansiyon için sağlam bir alt yapı teşkil etmektedir.
Gelişim faaliyeti devam ettikçe, Kia mühendisleri cee'd üzerinde özel önem gerektiren alanları tanımlamak için bilgisayar destekli yapısal analizden yararlanmaktadır. Geniş bir frekans aralığında NVH-azaltımı için titreşimlerin kaynağında ve ekstra sönümleme ile minimize edilmesi üzerine odaklanmışlardır. cee'd gövdesinde bulunan her panel, gürültünün kaynağında azaltılması amacıyla modifiye edilebilecek bölgelerin belirlenmesi için ayrıntılı olarak incelemeye tabi tutulmuştur.
Gövdede özellikle A, B ve C direklerinde bulunan içi boş kısımlara ses yalıtıcı köpük enjekte edilmiş, yeni geliştirilen malzemelerden üretilen izolasyon lastikleri kritik bölgelere yerleştirilmiştir.
Motor, şanzıman, süspansiyon ve direksiyonu destekleyen bir ön traversin kullanımı ile yol gürültüsünün kabine iletiminde ciddi azalma sağlanmış, ayrıca arka süspansiyonun montajı için bir arka alt şasinin kullanılması ile NVH açısında çok olumlu etkiler elde edilmiştir.
Hidroform ön travers güç aktarma ve süspansiyona ait hareketli parçalar ile kabin arasındaki doğrudan bağlantıyı ortadan kaldırarak, titreşimlerin bu kaynaklardan araç yolcularına aktarımını büyük oranda azaltmaktadır.
"Kaynağında NVH azaltma" programının bir parçası olarak, cee'd süspansiyonunun genel tasarımı gövde yapısına iletilen yükleri ve gerilmeleri minimize eder. Lastikten kaynaklanan yol gürültüsünün iletimini ve arka koltuk yolcuları yararına NVH değerlerini azaltmak için ayrı amortisör ve helezon yaylarının kullanımı ile arka süspansiyon tasarımına özel önem verilmiştir.
Aerodinamik olarak Kia cee'd, Cd değeri 0.33 olan yumuşak, kaygan ve etkin bir otomobildir ve sonuç olarak kapıların ve bagaj kapağının etrafına konulan çok-katmanlı lastik keçeler ve tüm pencerelerin çevresini saran tek-parça lastik bantlar ile birlikte çok düşük rüzgar sesi seviyeleri elde edilmektedir.
5 Yıldızlı Ekipman ve donanım
Standart olarak sunulan donanım cömertliği
Kia kendi segmenti ve fiyat aralığı içinde otomobillerinde sunduğu çok sayıda standart donanım ile tanınmaktadır. Yeni cee'd, Avrupa'daki C segmenti müşterilerine yüksek kalitede, standart olarak iyi donanımlı bir araç sunmaktadır.
İki ayrı donanım seviyesi
Kia cee'd, Türkiye'de Cool ve Motion olarak 2 farklı donanım seviyesi ile satışa sunuluyor. Cool donanım paketi içinde standart olarak ön, yan ve perde hava yastıkları, EBD ile desteklenmiş ABS, hıza-duyarlı otomatik kapı kilitleri, beş yolcu için kafalıklar ve üç noktalı emniyet kemerleri, merkezi kilit, elektrikli ön camlar, dört hoparlörlü müzik sistemi, direksiyondan kumandalı radyo, CD&MP3 çalar, USB&AUX&Ipod girişi ve yol bilgisayarı sunuluyor.
Motion donanım paketinde ise, bu ekipmanlara ilave olarak gövde rengi kapı kolları, ön sis farları, sürücü ve ön yolcu koltuğunda aktif kafalıklar, cruise kontrol, elektrikli arka camlar standart olarak sunulan özelliklerden bazıları.
Yüksek-performanslı müzik sistemi
Bir Kia aracında ilk defa cee'd için özel, orta konsola entegre bir tasarıma sahip olan RDS içeren ve yüksek performanslı ses sunan çok kaliteli bir müzik sistemi kullanılmaktadır. Her cee'd otomobili direksiyon üzerinde müzik sistemi kumandalarına sahiptir.
Kia'nın en son araç içi müzik sistemi teknolojisini takip etmesinin bir sonucu olarak, tüm cee'd modelleri, Siemens tarafından sağlanan MP3 uyumlu ve hıza duyarlı ses kontrollü bir RDS radyo/tek CD çalar, Bosch (Blaupunkt) tarafından sağlanan dört hoparlör ve orta konsolda USB ve AUX iPod girişi standart olarak sunuluyor.
5 Yıldızlı Performans
Tamamen yeni dizel motor
Tamamen yeni cee'd için Kia, özellikle Avrupa'da dizayn edilen ve üretilen yeni ve çabuk tepki veren 1.6 lt. dizel motor seçeneği sunmaktadır.
Russelsheim'da bulunan Kia Ar&Ge Merkezi Güç Aktarma Mühendisliği Genel Müdürü Dr.Seog-Jae Lee "Müşterilere sağlanan yararlar arasında yüksek yakıt tüketimine yol açmadan sunulan daha yüksek motor gücü ve tork, az titreşimli ve sessiz çalışma sayesinde daha yumuşak sürüş yer almaktadır". şeklinde düşüncelerini açıklamaktadır.
Daha fazla güç veren, daha az tüketen dizel
Kia'nın Slovakya'da bulunan yeni fabrikasında üretilen, tamamen yeni 1.6 lt. CRDi dört silindirli 16-supaplı dizel motor, çelik alaşım blok ve alüminyum silindir kapağı ile ikinci-nesil yüksek basınçlı common-rail yakıt enjeksiyon sistemini barındırır. Etkili performans ve temiz emisyon için elektrik kumandalı gelişmiş değişken geometrili turboşarj (VGT) ile donatılmıştır.
Yumuşak geçişli vitesler ve otomatik seçeneği
cee'd üzerinde bulunan 4 ileri vitesli otomatik şanzıman, hızlanma, yavaşlama, motor devri ve yol hızı gibi parametreleri izleyerek mükemmel vites değişim kalitesi ile birlikte güvenilir vites değişimi performansı sunan ve şanzıman karakteristiklerinin sürücünün sürüş stiline uyumunu temin eden bir elektronik kontrolör ile donatılmıştır.
Beş-vitesli düz şanzımanlar daha hızlı ve daha yumuşak vites değişimi için üç eksenli dişli grubu ve çok-konili senkromeç (birinci ve ikinci viteslerde) içerir.
Geri vites seçimi için yeni bir emniyet mekanizması (1.vitesin ön sol tarafında yer almakta) kullanılmakta ve geri vitese almadan önce sürücülerin vites kolu üzerindeki yaylı emniyet mandalını yukarı çekmeleri gerekmektedir.
Yıldızlı Şasi & Yürüyen Aksam
Kendi segmentinde öncü sürüş, yol tutuş ve frenleme performansı
cee'd, Avrupa yollarında dengeli ve keskin yol tutuş ve konforlu sürüş için önde ve arkada tamamen bağımsız süspansiyon sistemleri ile donatılmıştır.
cee'd diğer birçok Kia modelinde de kullanılan travers üzerine monte McPherson süspansiyon (ön) ve Kia'nın 'tekerlek içi çok kollu'(arka) süspansiyon düzenlerine sahip olsa da, travers tasarımı ve sistemleri, cee'd için yeniden tasarlanmıştır.
Rijit gövde kabuğu ile esnek süspansiyon için sağlam bir temel
cee'd sağlam gövde yapısı, cömert dingil açıklığı (2650 mm) ve iz genişliği ile birlikte, yeni süspansiyon sisteminin montajı için sağlam bir alt yapı teşkil eder ve yeni modelin çevikliği, sürüş ve yol tutuşu ile kalitesi, aktif ve pasif emniyeti için birçok yarar sağlar. Travers bağlantı burçları konforlu sürüşü muhafaza etmek ve Kia'nın geliştirilen NVH tasarım anlayışını karşılamak için gerekli uyumu sağlarken hassas süspansiyon geometrisinin bütünlüğünü korumak amacıyla Avrupa yolları için hassas şekilde ayarlanmıştır.
Önde, optimum yol tutuş stabilitesi ve daha konforlu sürüş için yeniden tasarlanmış McPherson Dikmeleri daha geniş alt salıncakların üzerine monte edilmiştir. Bu dikmeler daha hafiftir ve daha yumuşak çalışma için koaksiyel helezon yaylara sahiptir. Ön süspansiyon geometrisi her koşul altında daha yüksek viraj alma stabilitesi için artırılan negatif kamber açısına (-0.5 derece) sahiptir. Viraj demiri etkinliğinin maksimize edilmesi için amortisörlere doğrudan bağlanmıştır.
Arkada, cee'd üstte çift transversal kol ve altta uzun sevk kollarına sahip çok-kollu sistemi taşımak üzere kompakt yapılı bir transversal alt şasiyi barındırır. Gelişmiş mühendislik yaklaşımı sayesinde parçaların önemli bir yüzdesi tekerleklerin yanında veya çok yakınında konumlandırılmıştır. Üstün sürüş kalitesi için, amortisörler ve helezon yaylar ayrı olarak monte edilmiştir. Arka kamber açısı da -1.0 derece seviyesinde negatiftir.
Bu kompleks ve sofistike arka süspansiyon tasarımı, gövdenin yana yatmasını ve tekerlek kamber değişimlerini en aza indiren geometri sayesinde tekerlek yüksekliğindeki değişimlere karşı daha hassas kontrol sağlar, bu da sürüş konforunu artırır, lastiklerin yol tutuşunu maksimize eder ve lastik aşınmasının düzgün dağılımını sağlar. Tasarım, ayrıca maksimum arka koltuk yeri ve bagaj hacmi için araç gövdesine minimum müdahaleyi temin eder.
Optimal gövde kontrolü ve sönümleme performansı için, Nitrojen gazlı amortisörler önde ve arkada standart olarak bulunmaktadır.
Kia'nın hassas MDPS 'elektrikli'direksiyonu
Sürüşlerde yakıttan tasarruf etmek ve daha etkin kullanım için, cee'd, Kia'nın en son MDPS (elektrik motorlu direksiyon) sistemi ile donatılmıştır. Elektrik motorlu kremayer ve pinyon direksiyon yüksek dişli oranına sahip olup direksiyonun bir çevrimi 2.69 turdur. Kia mühendisleri az güç gerektiren park etme işlemi, köy yollarında daha tepkili dönüş performansı ve otoyol kullanımında hassasiyeti azaltılmış bir direksiyon arasında optimum dengeyi sağlayacak bir sistem geliştirmişlerdir. Yeni sistem geleneksel hidrolik direksiyona göre %3 oranında yakıt tasarrufu sağlar ve bu sistem ile cee'd dönüş dairesi çapı 10.34 metre olarak gerçekleşir.
Çabuk durabilmek için güçlü frenler
Kia cee'd'in tüm tekerlekleri servo takviyeli disk fren sistemine sahiptir. Büyük çaplı 280 mm havalandırmalı ön diskler ve 262 mm arka diskler, tüm cee'd modellerinde standart olarak bulunan EBD'li (elektronik fren kuvveti dağılımı) dört kanallı, dört sensörlü ABS ile donatılmıştır.
cee'd prototipleri ile yoğun fren testleri Kia mühendisleri tarafından İspanya ve Avusturya'nın sıcak ve yüksek dağlık bölgelerinde 14,000 kilometreden fazla mesafe kat edilerek gerçekleştirilmiştir. Fren sisteminin yeteneklerini değerlendirme ve geliştirmenin yanı sıra, Kia mühendisleri Avrupalı sürücü tercihleri doğrultusunda kısa pedal stroklu ve hızlı tepki veren bir frenleme performansı üzerine yoğunlaşmışladır. Üretim modeli cee'd 100 km/s hızla giderken 39.5 metrede durabilir.
El freni kolu arka tekerleklerdeki disk frenleri harekete geçirir.
5 Yıldızlı Güvenlik
Standart olarak sunulan altı hava yastığı, cee'd'in güvenilirliğini üst seviyeye taşır
Kia mühendisleri yeni cee'd'in otomobil tasarımının bu yönünden artan beklentilerini tam olarak karşılayabilmek amacıyla C segmentinde yer alan en güvenli otomobillerden biri olması ve en üst seviye aktif ve pasif emniyet ekipmanlarına sahip olması adına hassasiyetle çalışmışlardır. Hiç kuşkusuz cee'd'in Avrupa Otomotiv Endüstrisi'nin nabzını tutan değerlendirme kuruluşu Euro NCAP tarafından uygulanan çarpışma testlerinden tam puan olan 5 yıldız alarak, segmentinin en güvenilir otomobillerinden biri olduğunu kanıtlaması da bu hassas çalışmanın bir sonucudur.
Kore'de bulunan Kia Ar&Ge Merkezi Şef Mühendisi Tae-Soo Chi "cee'd, sürücünün dikkatinin dağılmasını önlemek için sunduğu birçok stres azaltıcı özelliğin yanı sıra, kararlı yol tutuş, hassas direksiyon ve güçlü (ABS ve EBD destekli) frenleme sistemi gibi aktif emniyet özellikleri ile bu Kia modelini kullanan sürücülere potansiyel kaza durumlarından kaçınabilmek ve trafikte günlük yaşanan tehlikeler ile başa çıkabilmek için gerekli donanıma sahiptir," şeklinde düşüncelerini açıklamaktadır.
Her cee'd modeli EBD elektronik fren kuvveti dağılımına sahip bir ABS fren sistemini içeren tüm tekerleklerde disk fren sistemi ile donatılmıştır.
Altı hava yastığı, entegre 'aktif'kafalıklar ve yeni diz desteği
Her cee'd standart olarak önde çift hava yastığı, ön yan hava yastıkları ve perde hava yastıkları ile donatılmış olup her iki koltuk sırasında bulunan yolcuları korur.
Yan hava yastıkları, ön koltukların dış kenarlarında bulunur, açılmaları B-Direklerindeki sensörler tarafından kontrol edilir. Yan darbe durumunda, bu hava yastıkları yolcuları kafa, kol ve karın yaralanmalarına karşı korur. Tavan yan iç sacında bulunan perde hava yastıkları ise, yandan çarpma veya devrilme durumunda açılır, önde ve arkada oturan yolcuları kafa ve boyun yaralanmalarına karşı korur.
Tam bir yolcu koruması için tüm emniyet sistemleri birlikte çalıştığından hava yastığının açılması ile eş zamanlı olarak, diğer hava yastıkları ve emniyet kemeri ön gergilerine bir sinyal gönderilerek gerektiğinde açılmaları sağlanır. Yolcu yan ön hava yastığı koltukta çocuk oturması durumunda devre dışı bırakılmasını sağlayan bir düğme ile donatılmıştır.
Motion donanım paketinde her iki ön koltukta entegre 'aktif'kafalıklar standart olarak sunulmaktadır. Bu kafalık, koltukta oturan yolcuyu boyun ve sırt yaralanmalarına karşı korumak için arkadan çarpma durumunda öne ve yukarı doğru hareket eder.
Tüm cee'd modelleri beş yolcu için ayarlanabilir kafalıklar ve üç-noktalı emniyet kemerleri ile donatılır. Ön emniyet kemeri üst bağlantı noktaları daha fazla güvenlik ve daha konforlu kullanım için yükseklik ayarlıdır ve ön emniyet kemerleri emniyet kemerinin kendisinden kaynaklı yaralanma risklerini azaltmak için yük limitörleri ile donatılmıştır. Alt ön göğüs bacak yaralanması riskini azaltmak için bir diz desteğine ve darbe korumasına sahiptir.
Güvenlik ve zihin rahatlığı
Günümüzde, araç güvenliği kişisel emniyetin önemli bir parçasıdır ve yeni cee'd hırsızları caydıracak donanıma sahiptir. Hıza duyarlı otomatik kilitleme ile birlikte merkezi kilit tüm modellerde standart olarak bulunmaktadır.
Her cee'd motoru İngiltere'de Thatcham Motor Insurance Repair Research Centre ile birlikte geliştirilen elektronik motor blokaj sistemi ile donatılmıştır ve üst seviye hırsızlığa karşı koruma performansı hedeflenmektedir, ayrıca her model akünün boşalmasını önlemek için motor durdurulduktan sonra açık unutulan iç veya dış lambaları kapatan bir akü koruyucuya sahiptir.
 

Serkan OĞUZ

New member
Katılım
28 Eki 2013
Mesajlar
1,127
Tepkime puanı
280
Puanları
0
Yaş
43
Paylaşım için teşekkürler.Bir aracı baştan sona tasarlamak,en küçük detaylarına kadar düşünmek ve mühendislik harikasını yaratmak tahmin ettiğimiz gibi zor bir süreç.Bu yazıyı okuduğumda bu sürecin ne denli zor ve hassas bir süreç olduğunu tekrar görmüş olduk.
 
Üst